onsdag 22 april 2009

Min gammla skolplansch tänk de du...

Vilket fynd jag gjorde i veckan, gick bara ner i källaren och vips så stod den bara där. En skolplansch med röd blomma, åh jag trodde bara att jag hade fula planscher. Har en liten samling med skolplanscher som bara har stått i min matkällare och skräpat eftersom jag inte har någon fin men vips stod den bara där och skrek att få komma fram.
Här har den fått flytta ut i punschverandan på mitt vita skåp, även mitt lilla växthus som jag fått av min ena syster för över 10år sedan fick komma fram med några pelargoner i.


Här målas det möbler, vilken konstig färg. Vitt har vi väl aldrig sätt förr. I helgen sålde jag min fina matgrupp som stod i verandan, den hade nog gjort sitt. Stolarna behövdes limmas och bordet var helt slut på skivan. Så nu blir det lite gammalt som stått i garaget några år.Ni får se i slutet av veckan.
Kram Tess


8 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Det var inte illa att fynda sånt nere i källaren. Jag har även en hög med gamla skolplanscher men ingen med såna vackra färger :) Roligt om du har möbel projekt på gång! Ha en bra dag!

Våglyckan sa...

Så fin! Här kommer en liten "fräckis": Hör av dig om du inte har plats för alla och/eller kan tänka dig sälja en till mig :-)
Helt bedårande. Ska bli spännande och se dina projekt också.
kram från mig
/maria

Unknown sa...

Sicken tur att ha en sån fin planch i sin egna källare.. De är minsann inte lätta att få tag på.
Snygg var den dessutom, glada färger.
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en bra källare, vilken tur att du fick se den! Jättefin ju.
Och måla möbler det känns som ett evigt projekt..
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

♥ Fyra årstider sa...

Tänk den som kan trolla sådana fina fynd.
Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har precis öppnat posten, oops var det dig jag budade hem den fina påsen av. Tänk vad världen är liten, eller så är den inte det hihi.. Nu har jag A och B, fattas bara C.
Kram igen
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Vilken gullig skolplanch, kul att ha såna skattgömmor i källaren! Målarprojekten blir kul´att se!
Kram Cilla

Annika sa...

Ja ibland kan man fynda hemma.... sånt man glömt man har..:) Kram Annika