torsdag 9 oktober 2014

Stugan och lysafton.

Denna magiska utsikt jag bara älskar…sista morgonen för i år jag vaknade och satte mig på bryggan med en tekopp. Önskar vi får en till helg innan vintern kommer på ön, men tiden räcker nog inte till.



Lillan hann även med lite håvande av spigg på bryggan. Och myskväll inne med brorsorna.


Lördag kväll var det äntligen dax för årets Lysafton, som tradition för 4:e året i rad tänder vi upp kyrkan, eldar och marschaller efter vägarna på ön. Som en sista helg innan många stänger igen för vintern, båtar och bryggor tas upp och allt plockas in.


Öns egen lucia:) kändes lite spöklikt ut när skymningen kom och även lite dimma svepte in över land.

Men mysigt var det, och elden på stranden tändes med dom närmaste stuggrannarna på våran sida.Ett sista hej då innan vintern.



Kändes helt ok att vakna på söndag morgon med regn och blåst och styra bilen norrut igen.
Säger hej då för denna gången ,men vi kommer snart igen när vårsolen börjar värma och isarna smält.

Kram Theres

1 kommentar:

Villa Carl Larsson sa...

Så väldans mysigt, jag tror jag dog en smula. Önskar mig också en stuga. Who knows.. Man kan ju alltid drömma.

Kram Josefin