fredag 13 december 2019

Glad Lucia...

Vaknade till en av dom mysigaste mornar under December, Lucia morgonen. Känner nästan fortfarande förväntningarna jag alltid hade denna dag under hela min skoltid. Tror verkligen jag varit med i Lucia tåget varje år jag gick i skolan, och även var den tjejen som flera gånger var Lucia. Och inte tala om denna lucia linnet mamma stod och strök varje morgon innan man skulle försöka ta med det i väskan till skolan utan att skrynkla ner det. Ovan hänger ett av mina minsta lucia skjortor jag hade när jag var liten som prydnad.

Mitt egna lucia tåg är snart fullt, fattas bara tomten och hoppas mamma och pappa slagit in den till mig i årets julklapp. Har verkligen velat ha dessa figurer i flera år och sen kom mamma på att jag kunde ju börja önska mig dom i julklapp och så fick det bli.

Har haft turen och njutit av Tildas lucia tåg i kyrkan, så fint var det med levande ljus och alla i vita skjortor.

Önskar alla en fin Lucia/kram Theres


Inga kommentarer: