lördag 24 april 2021

Bra avslut...


 I går bestämde vi oss för att det blev en sista sväng upp till fjällen och hämta hem skotrarna. Dottern ville stanna hemma så blev bara jag och gubben. Helt magiskt väder när vi kom fram och det är väl detta man vill ha hela vintern. Sol värme och vindstilla finns inget bättre. Men allt det fina måste ha ett avslut och vi känner att nu är det annat som lockar oss, även om det säkert hade funkat några helger till i fjällen.
Sista turen blev till ett nytt ställe i närheten så det kändes bra att inte ge oss i väg på någon fler lång tur som dom senaste helgerna har bjudit på. Och jag kan verkligen erkänna att på denna kropp har det tagit på att åka fem mil till målet och bända med skotern. Så i dag orkade jag knappt svänga min skoter...
Påvägen hem fick vi för första gången uppleva att vi var ensamma på ok i arvidsjaur:) har aldrig hänt. Är mitt punkten där alla stannar innan man svänger till olika håll i fjällvärlden och brukar vara kö ut genom dörren.

Kram Theres 

Inga kommentarer: