onsdag 9 juli 2008

GRATIS LOPPIS ELLER AUKTION VÄLJ SJÄLV...

Vad vore sommaren utan sol,vind och vatten.Jo att gå på
auktion och loppis det är riktig sommar för mig.Tyvärr har
det inte blivit så många ännu men idag fick jag en alldelens egen
auktion eller loppis.Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det.
Morgonen började med att våran ena sjöbogranne fick en kontainer
levererad på pråm till sin sjöbod.Den gick inte att smyga med
precis,det hör inte till vardagen till att man har kontainers ute
i skärgården.Min man hade varit och tagit upp nät och fick en
lax på 12 kg det hör inte heller till vardagen.Han åkte förbi grannen
för att visa sin fisk och dom började prata,då visade det sig att
dom rensade sin sjöbod.Dom hade för många möbler och skrot
som dom uttryckte sig.
Summan av kardemumman blev att jag fick springa över och välja
några möbler som annars skulle kastas.Jag blev lycklig ägare
till ett bord,gammalbyrå,komod som inte syns på bilden och slutligen
denna underbara garderob som jag så länge letat efter.
Kan man ha mer tur och underbara grannar,tack så mycket.

Vad som kommer att hända med möblerna får ni se mer
av till hösten när jag kommer hem.
Kramis Tess

10 kommentarer:

Annika sa...

Vilken otrolig tur du hade... Möblerna var jättefina o jag kan tänka mig att de blir vita så småningom... Snälla grannar ska man vårda ömt.. Gillade skåpet med ovala ringen i dörren mest tror jag... Skulle vilja ha ett sånt själv men har inte haft din tur än.... Ha det gôtt Annika

Hellen sa...

Hej vännen!
Vilken underbar tur med sådana generösa grannar. Så fina saker du fick. Egen loppis...wow
Ska bli spännande och se vad du gör med dom.
Själv har jag jagat runt på några loppisar med en himla massa andra loppis människor :)den här helgen. Men några små fynd gjorde jag i alla fall.

Ha det så gott!
Kramis helen

Frida sa...

Åh vilken tur du hade, så fina möbler. Härlig blogg du har!
Kram frida

Vit Spets sa...

Privat loppis! vilka grannar du har! baka nå gott & bjud in dem på fika vetja! jag antar att du målar lite vitt ;-) själv så målar jag mina loppisfynd för fullt...
Kramis
//Siv

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

men du alltså...vilken tur du hade...underbar garderob...vill ha!!!

ska bli roligt att se möblerna till hösten.

Kram nilla

mig & alice sa...

Åh herregud så mycket fint...det där vackra skåpet gick inte av för hackor.

Tänk att en del kan tycka att något sådant är "skrot"??
Men det ena som någon tycker är skrot är oftast en skatt för en annan.

Otroligt snällt av dem. lyckost dig...förstår att du måste gå som i lyckorus :-).

Hoppas att ni har det bra, det låter ju onekligen så.

Kramar i massor.
Melinda

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg1 Tusen takk for så hyggelig kommentar hos meg, det varmer. Angående lampekjolen og monogram kan jeg ikke love deg noe enda, jeg har mye på meg for tiden og med ferie reiser vi mye fra og til.. men om jeg får det til skal jeg komme innom deg og gi beskjed.
Du så heldig du har vært og fått nydelige møbler. Gleder meg til å se de i ditt hus ! Ha en skjønn helg.
Klem

färg o form sa...

Hej! Kul att titta in på din sida. Änglavingarna är otroooligt söta.
Kram Hannah

Anonym sa...

Jisses vad underbart... vilken tur du hade. Fin fina ting må jag säga. Blir lite smått avis :)

Lilla huset på prärien sa...

Wow!! Vilken tur du har haft - det hade man fått betala dyrt för på en auktion minsann. Du får nog gå över med en fin flaska vin till dina grannar minsann :)

Hälsningar Jenny