torsdag 21 augusti 2008

Monogram och pyssel

Här har kreativiteten visat sig igen.Vad gör man inte när höstrusket smyger närmare,det har regnat dom senaste dagarna så jag har inte ens velat vara ute.I veckan blev det en ny väska en mindre modell perfekt för shopping turen till Stockholm och Formex.Broderade ett monogram som jag sydde på,blev även en dragkedja och spets på bandet.
Mina kuddar till utbyggnaden förökar sig också,blev en vit så klart med vintage bild och spets.Bilden är ju bara underbar måste nog använda den till tvättstugan och skapa en klädnypspåse.

Äntligen kom brevbäraren med mitt paket från underbara Melinda på mig&alice.Dom små prinsess kronorna och muggarna.Tyvärr hade hon bara två kvar,men jag hittar nog fler hoppas jag.

Hoppas vädret blir bättre till helgen.
Kramis Tess

19 kommentarer:

Icka sa...

Om du kommer från Dalarna så har precent i Nås prinsesskronor! http://www.precent.se

Annika sa...

Snyggt...gillade väskan... hoppas du får en trevlig tur... Kram Annika

Gårdsromantik sa...

Vad roligt att få fara på Formex.

Jag hunner inte med den i höst så du kan väl skvallra lite om du ser några vackra saker?

Vilka otroligtvackra kudda osh de där kronmuggarna är så fina.

Kram Maud

Katta sa...

Vilken fin väska du broderat och sytt och kudden är så fin. Kul att du ska ner på Formex, det är en rolig mässa.Ha det bra, kram Katta

♥ Fyra årstider sa...

Vilka söta saker du har sytt och de små kronorna var gulliga.
Kram Lotta

MiaMaria sa...

Hej Tess...

Oj, vad länge sen jag var här...kommer ihåg de vackra vingarna.....

Och vilken söt väska....

Dessa vackra prinsesskronor har jag också köpt tripp trapp trull bidde det........och två vasker....

Handtaget har jag hittat på en loppis men jag tror det finns något liknande på Claes Ohlsson...


HA´en bra lördag!
MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

underbar väska du sytt.kommer att bli så fint på formex.vill så gärna åka men ja får njuta av era bilder i stället...*LER*

keramiken är såå fin!har köpt mega koppen å sparar nu till en hel serie imed kopp å fat.

kram nilla

johanna sa...

Hej
Men vilken fin väska!!!! Vad duktig du är!
Jättefin.
kraaaaam

nettans lantliga hem sa...

Vilken fin väskaDu är duktig
Kram Nettan

Dicksonska våningen sa...

Kronorna var söta! Och väskan ble jättefin! Den får du ta på dig på mässan :)
Kram Annika

hagagården sa...

tack för kommentaren
va roligt att du tittade in till mig,har just suttit o tittat på din blogg väldigt mycke fint du visar,jätte roligt att titta in till någon annan för det blir lätt att man sitter o tittar på samma bloggar.
jag återkommer gära till dig,ska läga upp dig i min blogglista.
ha det gott
ninni

Leamarlené sa...

Vilka fin saker du har gjort. Är här första gången så jag var tvungen att kika igenom allt. Jag bara gillar din blogg. Här kommer jag att titta in nästan varje dag.
:) Marlené

vardagsvitt sa...

Tack för titten, trevlig blogg.
Är det så att du har en Tilda för jag har en Tilde!
Vilka fantastiskt söta änglavingar!
Kram Marith

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad mycket fint som skapas hos dig!!

ha det gott, kramar!

Skomakartummen sa...

Hej! Vilka fina bilder. Gillar muggarna och kronorna. Undrar om jag får norpa din bild på båten och skriva ut, dock bara i privat syfte. Skulle vilja ha något sånt till mina två busar. Tycker också att det ska bli kul med formex, det är som himlen *fniss* Kram sari

Hem och Lycka sa...

Å vad fina saker du visar! Väskan var ju underbar och kronorna jättesöta. kram!

Inspiration i vitt sa...

Hej Tess vad bra att du blev nöjd med bilderna.
Kudden blev jätte fin,flickan med strumpan är mitt favvo motiv.
Din väska blev så fin den med.
Ha en bra vecka kram/Ingela

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack snälla för kommentaren hos mig :)
Vilka jättefina monogram du broderar!
Självklart får du länka till mig.

Kram / Therese

Unknown sa...

Vilken underbar väska du gjort..duktiga lilla du!! =) Visst är kronorna underbara..har dem om du är sugen!! kramis Malin