söndag 21 september 2008

Ompyssling och utmaning

I veckan har det blivit mycke målning fast nästan inget är klart.I punschverandan har vi satt panel och grundmålat så snart börjar det närma sig.Började även måla ett nederskåp jag haft i köket som kommer hamna ute i punschverandan,till det hör ett överskåp som är intryckt i garaget i all bråten.Min man har lovat att bära fram det så jag kan ta fram målar penseln igen.Det är nämnligen ett högskåp som jag inte haft ihop på länge.Passade på att pynta om när skåpet var färdig målat.Ett av mina senaste fynd var denna underbara spegel,trots att den är ny så passar den in i mitt hem.Tro det eller ej den är köpt på Ikea,en höst nyhet.

Här ser ni mitt skåp jag målade i veckan är rätt nöjd själv,jag har även blivit utmanad i veckan.Av Pirre med den underbara bloggen Gallerihönshuset. Fem saker i frysen
  • Gammal fisk finns det för mycket av(tycker inte om att ta i den steker gärna fiskpinnar som jag bara häller ner i stekpannan,trots att min man är storfiskare)
  • Köttfärs i mängder kan man inte vara utan i en barn familj
  • Broccoli påsar och då menar jag inte bara en utan en hel familj
  • Kräftor som vi fiskat själva och spara till ett speciellt tillfälle
  • Lingon och blåbär vi plockat i stugan
Fem saker i garderoben
  • Ny kläder med prislapparna kvar
  • En Tv(har en klädkammare och den rymdes i ett hörn när den skulle bort)
  • Skor i kartong som är endast använda en gång på min systers bröllop
  • En malm byrå
  • Teckningar barnen ritat åt mig


    Fem saker i bilen
  • 4Bilstolar
  • 2Nintendo ds
  • En hel familj med sport vatten flaskor barnen aldrig orkar ta in efter träningar
  • Papper i mängder
  • Serietidningar
Fem saker i handväskan
  • Blöjor till Tilda alltid bra att ha
  • Vantar fryser om händerna nästan året om
  • En chokladkaka till en stressad mamma
  • Börsen i bästa fall
  • Mobilen inte att förglömma
Skickar denna utmaning vidare till
Lantlif Anette
Gårdsromantik
Vintage
Älskar sött
Doften av vanilj
Blir spännande att få veta lite mera om er.
Ha en mysig vecka.
Kramis Tess

10 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Å, vad fint du har. Härligt med det vita.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!!!

Så fint du gjort.vill oxå ha en punchveranda.
tilda kronor...när inte denna gång.de var slut sist jag skulle köpa kronor.så det fick bli dessa istället.Det finns exakt likadana kronor som tildakronorna på panduro som är mycke billigare.bara att det inte står tilda på dom.

kram Nilla

Galleri Hönshuset sa...

Halloj. Kul o få veta lite mer om dig, jag är sååå nyfiken på alla bloggare och brukar sitta o fundera hur kul det skulle vara o träffa er där ute. Man har aldrig träffats, men ändå känns det som att jag har mer kontakt mer er än med mina bekanta! Man är ju ute o kollar läget nästan varje dag. =)Ha det gott. Kram Pirre

Stjerneglimt sa...

Så fint det ble!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej & tack för dina rara ord inne hos mig! Vad glad jag blev!

Pläden på sängen är ett loppisfynd & jag tror det är en gammal duk :)

Visst får du länka - det är bara roligt!

Nu ska jag läsa vidare på denna härliga blogg och hit kommer jag gärna igen!

Kram Jes

marita blücher sa...

Hejsan Tess,
Så roligt att du hittade till mig - tusen tack för din rara kommentar. Vilken fin och inspirerande blogg du själv har - kul att få veta lite mer om dig också.
Du är varmt välkommen tillbaks !
Ha det så gott och kramis/Marita

lottens vita och gröna sa...

hallå tess, så glad att du vill länka! vad mysigt du har det och många härliga projekt på gång! tack för din goa hälsning, det värmer ska du veta! varmkram lotten

Unknown sa...

Hej Sötaste!

Tack för utmaningen..känner mig hedrad!! hi-hi...
Behöver dock stå över den ett tag, har inte ens hunnit blogga eller svarat på mina kommentarer =( Det är mycket nu!! Vilket i ock för sig är roligt!! =) Ha en underbar vecka lilla Tess..lev, njut å va gla..tralla la la...kramis Malin

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack så jättemycket för kommentaren. Åh vad fint du gjort. Spegeln passar jättebra på skåpet :)
Självklart får du länka till mig.
Nu ska jag gjutta vidare hos dig
Kram / Therese

Annika sa...

Å det är sååå kul att få reda på lite mera... man känner så väl igen sig... Det blir så fint... skåpet ska böi spännande att få se i helhet... Kram Annika