torsdag 4 december 2008

Midnatt råder tyst det är i huset.....

förutom Mamman som bara pysslar på nätterna. Visst är det konstigt, när man väl har blivit en liten nisse som pysslar på nätterna är det svårt att gå och sova. Fast jag är dunderförkyld och trött. Nu har det även blivit några vita strutar med bollfrans. Lite nostalgisk kan jag väl bli, när man ser bollfransen som satt på gardinen som jag hade i mitt barnrum på 70-talet.
Tildas egen Maileg kanin fick sig nya julkläder( inspirerad av Lantlif Anette).Ett linne tyg ,lite vit spets och vips en klänning klar.Tur att jag älskar symaskinen.
Adventskalendern till barnen börjar bli halvklar. Med 4 trollungar krävs det några paket, har 10 dagar kvar. Så jag måste vara lite påhittig och komma på något bra till dom sista, ett tips är att ge barnen upplevelser.
Tack för alla goa kommentarer, tyvärr hinner jag inte ut till alla just nu.
Tomtekramar från mig till Er.
Tess


10 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Vad duktig du är!! Vilka fina kläder kaninen har fått!

Önskar dig en skön torsdag :) / Kram Jenny

Anonym sa...

Ja det är inte lätt att hitta på klappar små i 24 dagar...men kul är det!!!

Ida sa...

Vad fin kaninen blivit. Vad duktigt av dig att fixa med adventskalendrar. Jag ska inte introducera det förrän nästa år, detta år kändes dottern för liten, men det ska bli jättekul. Önskar att jag också kunde älska symaskinen. Tyvärr har inte vi kommit så väl överens så den används bara ibland under en spänd vapenvila.
Kramar Ida

mitt skärgårdsliv sa...

Fina bilder och kaninen är så söt. Även jag är riktigt förkyld inget vidare när man skulle vela ha ork att pyssla saker till julen. Det får vänta! Ha en bra dag!

annashusidingtuna sa...

Du är duktig du som fixar och donar fast du är krasslig.
Kram Anna

Britt sa...

Va härligt pysslig du är!
Bollfransar är ju nostalgi! ;-)
Jättesöt strut, verkligen! Jag föll pladask för den!

Britt

Vit Spets sa...

Halloj där!
Ja tänk så lika man kan vara :)
Hoppas hjärtdyna pryder sin plats hemma hos dig precis lika bra som hos mig :)

Kaninen är verkligen fin... har varit sugen på en sådan sedan jag såg dem hemma hos Anette... vi får väl se när jag införskaffar en själv - kanske julklapp :)
Vilken storlek har Du på Din???

Hoppas Du får en trevlig dag
Kramis från mig
//Siv

♥ Fyra årstider sa...

Hej Tess
Jag var uppe på nätterna förrut, men jag orkar inte längre, är så trött efter allt med reportaget och nu är det framflyttat till nästa helg...puh. Vad duktig du med symaskinen.
Ha en skön helg tillbaka.
Kram Lotta

Anonym sa...

Oj vad spännande med adventskalendrar. Det blir som sagt några paket för barnen antar jag? :-) Vad har du tänkt att ge? Är det dyra grejer?

Kramar om!

Annika sa...

Här pyssals det ordentligt ser jag... o vad fint det blir... har grejat lite jag med här hemma... man får ju så mycket inspiration så här före jul... sen blir man väl som en tom ballong...:) Kram Annika