måndag 30 november 2009

Pepparkaksbak...

Jag kan faktist allting... jo hon är bara 2 år gammal och kan allting. Mer julkänslor kan jag inte bjuda på än pepparkaksbak, julmusik och rödrutigt.Visst är man söt.
Finns det något underbarare än små barnhänder som jobbar och pysslar.Tror nog att lillan hann baka mer än mamman, och det roligaste av allt är att både Tilda och jag älskar att sjunga väldigt mycke när vi gör något. Så tyvärr skulle kameran varit på play för här bjöds det på en salig blandning av blinka lilla stjärna till snickeboa.
Min lilla kavel som hängt med i 37 år fungerar ännu.
I dag har jag ett mål... barnens paketkalender endast 96 paket måste slås in, för imorgon är det 1 december och förväntningarna stora.
Kraaam Theres

7 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad mysigt med pepparkaks bak !! Vilken advents stämning !!
Ojjj, ska du slå in sååå många paket..ujjj..men det är väldigt uppskattat med de där kalendrarna, jag hade det till mina döttrar förr...
Ha en fin dag
Kraaam Anette

alegni sa...

vilken sanslöst söt pepparkaksbakerska du har hemma!
hoppas ni fick en mysig första advent!
kram
ingela

Maria - Villa Krutbruket sa...

Javisst är den underbar! Ska skärpa mig och ta fram den lite oftare när det vankas te :)

Hoppas du haft en bra advent!
Kram Maria

Vit som snö sa...

Godmorgon Tess!
Vilken ljuvlig lite bagare och en sån julstämning man får.
96 paket!!! Ojoj, nu känner jag mej lat för i år gav jag upp med kalender. Gissa 2 som är besvikna?! Men vad i all världen hittar du på i paketen?!
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Tess!
Åh vilka mysiga bilder! Tilda är verkligen supersöt den lilla pepparkaksbagerskan! Man ser att hon går in för det med liv o lust:)

Oj 96 paket att slå in, hihi!
Tindra har en sån där kalender där man lägger små paket men jag har aldrig brytt mig om att slå in dem;)

Ha en bra dag!

Kram Jenny

Anonym sa...

Finns verkligen inget juligare än barn som bakar pepparkakor.

Heeelt ljuvligt!

Tack för kommentaren om min sjal. Stickning är såå roligt och avkopplande och visst är det roligt med uppskattning :)

Nu ska jag sticka klart två sjalar sedan är det till att komponera ihop vårens grejer. Håller på med några set till den största Maileg kaninen med, den som det inte finns extra kläder att köpa till

Ha re gott

Kram Lena

Lisa.L sa...

vilken söt liten pepparkaksgumma du har :D ser fram emot sån söt hjälpreda sen då vi fått vårt lilla knytte :D vet inte om d snöar nå i stan, men här hemma hos oss utanför byske har vi fått mängder med snö ! Det är så vitt och vackert ute :D kram och ta hand om dig!