söndag 21 februari 2010

Fynd...

Åhhh äntligen blev jag ägare till en gammal godis burk i glas och med den underbara lilla luckan i rostfritt. När jag var liten fanns det en godis affär i Boden där jag är uppvuxen som kallades för snusfröken. Där fanns just sådana godisburkar på en stor ställning, vet att det finns fler som jag som drömmer om en komplett samling av dessa burkar. Men en är bättre än ingen alls.

Mitt senaste projekt med väggen mellan vardagsrum och kök är snart slutfört, och för hoppningsvis kan jag börja med rond 2. Jag vill plocka ner en del av våra över skåpar i köket och sätta upp vanliga konsollhyllor,där jag kan variera med nya och gamla saker. Givetvis så ska denna godisburk få hedersplatsen.

Ha en underbar start på en ny vecka.
Kraaam Theres


8 kommentarer:

Photo by Maria sa...

En samling börjar alltid med en :-) Hoppas du hittar flera av den fina burken.. Ursöt är den..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhhh har du fått fatt i en sån burk !!! Lyllos du, de är ju så himla fina !! Och vad fint med öppna hyllor, det ska jag också ha !!
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken härlig tur du har som fått fatt i en sån!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

alegni sa...

en släkting till min man har just en sån ställning, och jag är så avundsjuk på den. kusinen säger att han ska ha en myrfarm i den i framtiden... ;)
kram
ingela

Jenny sa...

Hej Tess,
Vilken underbar gammal burk!! Den kommer bli hur fin som helst i ditt kök:)

Ha en trevlig vecka!

kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom burkarna kommer jag ihåg, du hade tur som hittade en. Jättefin klänning i förra inlägget också.
Kramar
AnnaMaria

Kallholmen sa...

Vilket fynd!
Den kommer du att njuta av varje gång du ser den;)

Elfrida Bergman sa...

Hej!

jag gör forskning om Snysfröken och undrar om du skulle vilja berätta vad du minns därifrån? Särskilt intresserar jag mig för Anna Gustavsson som ägde butiken.
Skriv i så fall till elfridabergman@gmail.com

Tack på förhand!