måndag 13 september 2010

Lingonris

Familje tid är bland det bästa man kan ha, i helgen smet vi iväg till stugan på höga kusten. Trots 35 mil så skulle jag kunna åka varje helg om tiden bara fanns. Dagarna känns så långa när man är på denna fantastiska ö, barnen fiskar och vi får verkligen rå om dom. Inga aktiviteter som står på schemat eller kompisar som ringer.
Frysen är nu full i lingon och blåbär inför vintern, vi har en kille som skulle kunna plocka hur mycket som helst åt oss. Flitig som en liten myra. Att gå i skogen en solig höstdag är frihet, plockade lingonris och en liten gran att ta hem.
Förra året stoppade jag lingonris med lingon på i en gammal flaska med vatten, underbart för ögat att se på.Så nu fick det bli en favorit i repris. En liten skolplansch har fått komma upp i hallen ovanför det lilla skrivbordet.
Ha det bra alla.
Kram Theres

10 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är det skönt att komma bort ibland. Tur nog har vi inte så långt till vår stuga.
Vilket härligt sätt att ha lingonris på, kanske får apa efter lite ;). Vilken underbar skrivmaskin du har...
kramizar I-B

Saras Inredning sa...

Åh men vad spännande. Var i Höga Kusten har du denna vackra plats? Ulvön?

Ha en skön vecka från en bofast HögaKustare.
/Sara

Ett Vitare Hem sa...

Åh det är så underbar att kunna åka bort och tiden tillsammans med sina barn är guld värd igår kväll satt jag och brioderade vid köksbordet, tillslut satt de alla fyra + min mamma med runt bordet och pysslade och det är i de stunderna jag nästan kan börja gråta av lycka....
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

hemma hos lilla mej sa...

Vaund på helgerna.Bara så härligtd skönt att komma bort en tag.Önskar dej en fin måndag rara du Kram Rita ♥

Anonym sa...

vilken fin idé med lingonriset i vattenflaskan! supersött!

Ha en fin måndag
Kram pernilla

Matilda sa...

vad avis jag blir, hade också gärna spenderat helgen uppe i stugan! saknar det! men jag får snällt vänta till sommaren.. :-)
farmor har alltid plockat mycket blåbär där uppe, och gjort sylt.

ja jättetråkigt med bilen, blir GALEN. att det finns såna människor som bara vill förstöra, kan inte förstå.

med farmor och farfar är det bara bra! var ett tag sedan jag såg dem nu, några veckor. men de har det nog bra! :-)
hoppas allt är bra med familjen!
kram från oss!

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..vilken ide att sätta lite lingonris så där i vatten !!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

Photo by Maria sa...

Ett sådant ställe att ladda batterierna på skulle man ha, förstår att du vill åka oftare..

Så gulligt med lingonriset i de små flaskorna..

Kram Mia

Villa Carl Larsson sa...

Fint!

Vilka fina saker du fått in till webbutiken. Jippi :)

Kram

Kallholmen sa...

Fint det var med lingonriset i flaskan...det har jag aldrig sett!