tisdag 5 oktober 2010

En liten gungstol

Tänk vad mycket man gömmer och sparar i sina förråd, denna lilla gungstolen svensktillverkad köpte jag på auktion för över 20år sedan dess har den stått och väntat att jag ska göra något åt den. Nu har den fått ny färg och dynana är omklädd.Använde mig av gamla monogram handdukar och sydde en lapptäckts dyna, åh det är så roligt att sy när tiden väl finns där.Kanske blir det en ryggdyna eller en lös kudde i ryggen vi får se vad tiden ger.
Ha en bra dag.
Kraaam Theres

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken söt liten stol, och dynan du sytt var ju helt klart pricken över i. Så fint med rutorna i olika tyger.
ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Det var en härlig modell på stolen och vilken fin dyna. Lite annorlunda med lappäcksmodell (me like).
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Unknown sa...

Men vilken söt stol och dynan var ju jättemysig..:))..Ha en riktigt bra dag...Kram/Annelie

Lantliga drömmar sa...

Helt underbar ! Nilla

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken söt liten gungstol. Vad roligt att kunnat fynda en så fin sak för så länge sedan och sen ta fram den och göra så fin.

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Men du så läckert det blev!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Photo by Maria sa...

Så söt gungstol och vad fin dynan blev..

Kram Mia

Husnummerelva sa...

Men vilken söt gungstol, lapptäcket är urläckert.

Husnummerelva sa...

Hej hej, den tidigare kommentaren for iväg med en väldig fart...hann ej skriva Hej samt att det var jag som ringde härom dan ang zinkskåpen,jättefina saker har du samt ett fint hem,tack å hej

Anonym sa...

Åh, vilken bra ide med lapparna fr handdukar. Nu vet jag att jag gjort rätt när jag sparat trasiga och slitna handukar!! Kommer nog bli en kudde av dem nu. Tack för tipset. Och passar på att berätta hur mycket jag tycker om din blogg; Mycket! MH Nellie