söndag 7 november 2010

Ännu ett vitt golv...


Hall golvet har nu även det fått lite färg på sig, jo det blev vitt. Älskar helheten som blir när golvet smälter ihop med väggarna. Och grädden på mosen rött och vitt kan det bli snyggare, båda mina favorit färger.Lite klurigt var det att lyckas med det färdiga resultatet, hallen är en mitt punkt i vårat hus det går liksom inte hoppa över att passera. Målningen var det sista jag gjorde innan john blund visade sig på kvällarna, och höll tummarna så det skulle gå att passera morgonen efter och det funkade bra.

Hallen sätt från köket.Kunde inte hålla mig i helgen igen, glögg och nya gardiner i köket med en liten gnutta jul känsla. Resultatet får ni se en annan dag.
Ha en bra start på veckan.
Kram Theres

11 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhhh jisses så fint..vad du är flitig !! Jaa, det är knepigt att måla ett hall golv, jag kommer ihåg det då jag målade vårt..
Jag har också värsta Julkänslan i kroppen nu, måste inhandla glögg så att vi har ..
Kraaam Anette

Unknown sa...

Riktigt snyggt å det röda till...Hääärligt!!! Ja det börjar verkligen julpirra i kroppen nu..hahhaa...Man vill bara pyssal å mysa...Ha en riktigt skön dag nu...Kram/Annelie

sussi sa...

Gud vad fint. Jag vill också ha vita golv. Tack för dom fina bilderna som du visar.

Anonym sa...

Hej
Oij så fint det blev!
Gillar skarpt det röda mot det vita... Ha en toppen måndag
Kram Nina

gamla skolan sa...

Såå fräscht och fint , med rött och vitt !!! Idag ska jag måla golvet i vårt ena gästrum , men det ska bli grått . Kramar Susanne ♥

Ett Vitare Hem sa...

Jättefint!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Unknown sa...

Ser så frächt ut med allt det vita och sen dina röda detaljer.
Tror det är många av oss som börgar längta till julen.
Ha en fin start på veckan, kram Ing-Britt

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vad fint du har gjort.Jag har ett himla sug i kroppen nu efter att börja fixa och greja till den älskade julen.Önskar dej en fin dag rara du .Kram Rita ♥

Photo by Maria sa...

Verkligen snyggt.. Rött gillar ju jag med och den röda färgen blir ju ännu snyggare mot det vita.. Vill med ha annat golv här hemma..

Lite jul smyger sig så sakta in här med..

Kram Mia

Carina i Ockelbo sa...

näää men vilken gullig bild o vad vackert med vitt golv, men de e detaljerna som gör de, En sån go tomte åxå , jag fick barndomsminne av dockvagnen, en sådan dockvagn hade mina kusiner hos min mormor.

Ylva sa...

vad snyggt det blev med de röda accenterna till!