måndag 20 december 2010

Julvecka!!!


Sista jobbarveckan innan julafton, packet skall packas och skickas. Sjuka barn hemma, ett hus som borde städas men står kvar i alla fall. Ett kylskåp som skall fyllas med julens alla läckerheter, godisbordet ska piffas till. Tvätten tvättar sig inte själv, stryka julkläderna till hela familjen. Klippa en karl och 3 pojkar innan kalle anka klockan 3 på julafton.Hinna med 4 hockey träningar, skidavslutning, julmiddag med jobbet, 2 innebandy pass och lite sömn.Och till på köpet Trolla fram en dator till barnen ( deras har gett upp, så här inför julen och dom som kommer få ett efterlängtat spel som bara funkar på en stationär) men vi trollar med knäna. Så Tomten det ända jag önskar mig är lugn och ro och snälla barn.
Ha en underbar dag och framför allt stressa inte.
Kram Theres

6 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Teres!

Oj du har lite att stå i förstår jag! Jag hoppas tomten uppfyller din önskan om en lugn o fridefull jul:)

Kraam Jenny

Unknown sa...

Blir alldeles matt av att läsa vad du ska hinna innan jul. Hoppas verkligen Tomten kommer med din önskan gärna lite i förskott.
Julkramar Ing-Britt

Lantliga drömmar sa...

Men hallå stopp där ! Du måste hinna med och varva ner lite man ska njuta av julen. Kram Nilla

Lantligt i smultronbacken sa...

Oj, det låter verkligen som om din vecka är fullbokad för att lyckas med allt det där. Men det löser du nog på bästa sätt.

Jag längtar tills mitt paket kommer i brevlådan från dig med de ljuvliga kuddfodralen och Mailegkaninen

Kram Teres

Inspiration i vitt sa...

åååå Tess, tänk om jag kunde komma och hjälpa dig, tycker synd om dig med allt du ska hinna. Hoppas att du får lite vila ändå mellan varven så att du är en go och glad mor på julaftons kväll hihi. Kramar i massor/Ingela.

ryska kvinnor sa...

Du har absolut rätt. Jag vill önska dig en riktigt God Jul.