fredag 27 januari 2012

Bygg status...

Här hemma blev det mer jobb än vi hade trott i vårat kök...När vi precis hade börjat riva bort köksgolvet och jag tur i oturen gick ner i källaren, så upptäckte jag att det sprutade vatten där nere. Fort av med huvudvatten kranen och börja vårat detektivarbete, vad som hänt???Det visade sig att han som byggt huset råkat spika ner en spik precis mot ett vattenrör och när vi gick där på så gick röret sönder(tur det hände nu och inte när vi var borta). Så en mindre vattenskada i mitt kök, så golvet ska torka några dagar till innan det nya kommer in.
Men med lite ny energi så var det lika bra att riva skafferiet som jag ville. Så nu är väggar och hyllor på plats och målade ett varv,lite målar varv kvar och tak med lampa kommer förhoppningsvis till veckan. Vill flytta in i mitt skafferi...
Ha en underbar helg.
Kram Theres


3 kommentarer:

Lisa.L sa...

oj vilken tur att ni upptäckte d och att ni var hemma ! Du det dära skafferiet skulle man ha haft hemma hos sig ;) verkligen jätte fint ! kram

Unknown sa...

Tänk hur det kan gå utan att man märker det på väldigt länge. Vilken tur att du fick se det och att ni var hemma.
Önskar sååå att jag hade ett liknande skafferi.
Kram Ing-Britt

Cc sa...

Oj vilken tur i oturen. Fint blir det iaf. Kram