torsdag 3 oktober 2013

Det bor en samlare i mig...

Kan verkligen inte förneka att det bor en samlare i mig, och har alltid gjort det. Fastnar jag för något så kör jag liksom bara på tills jag hittar det jag vill ha, ibland lyckas jag och ibland inte.Skolplanscher är något jag alltid älskat, enda sedan skoltiden 1-6 gick jag på en gammal skola med svarta tavlan längst fram, en stor kateder till våran fina äldre lärare, klassiska skolbänkar vi klädde med bänkpapper,kartorna i taket som drogs ner när dom behövdes, och inte minst alla Skolplanscher som vi använde på lektionerna. Kommer ihåg än i dag när man fick gå iväg till förrådet där alla förvarades när man behövde någon speciell, tänk dom hängde där på långa rader och redan då var min dröm att få ta med några hem till mig.Min första plansch fick jag av min kära man som en dag kom hem med några stora, och lyckan var gjord.Sen har jag själv fastnat för dom mindre årstider planscherna efter jag sätt dom hos stuggrannen. Lyckas ropa in några på auktion, fått av en god vän också tradera.
Underbart att byta efter årstider och humör.
Kram Theres

Ps: på lördag kör jag en liten Odd molly bloppis.

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Å idag är lyckan totalmin öta lilla ljuskub har kommit .Hur söt som helst .Tack söta du för hjälpen att jag fick bli lycklig ägare till en .Önskar dej en skön torsdag .kram Rita

LOPPISLIV sa...

Oj så många fina planscher, med fina motiv på, Härligt!! Jag har två stycken än så länge, en med smörblommor på och en med insekter på :-)) Ha nu en finfin kväll!!

Kram Paula