torsdag 12 december 2013

Julpyntat...

Inne är det julkänslor i varje vrå snart…granen är på plats och med hjälp av lillan så tillverkas det nytt pynt att hänga upp på dom tomma grenarna varje dag. Kanske inte som mamman önskar men i år släpper jag det och låter hon njuta i fulla drag(har ju själv varit liten och vet hur mysigt det är).

Mitt julpynt i år och nästan varje år består av Maileg nissar i nästan varje vrå(formligen älskar dom och det mysigaste är att dom är olika varje år-årsnissar), röd/vit rutigt, många ljus över allt helst,grenar,granar och  kottar från naturen, och glasburkar liten över allt med julkulor,kottar och godsaker.


I morgon är det redan lucia, helt galet snart är det julafton och jag som verkligen vill njuta mer.
Kram alla/Theres

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så julfint du har gjort, och roligt och pyssla till saker med dottern.
Din stora mailegnisse som hänger i öppningen var häftig.
Kramar och ha en mysig lucia
AnnaMaria

Mammamian sa...

Åh vad julmysigt ni har! Vilken jättefin luciatjej!!
Tänk att jag känner precis samma, vill också dra ut på det, har nästan lite småpanik över att den här underbara tiden snart är över...igen... Varje dag borde vara minst tre dagar lång nu..... Kom över mig härom dagen att HJÄLP, det är ju verkligen NU, NU vi ska passa på att njuta, för nästa vecka blir det kanske än mer hysteriskt med det man inte hunnit klart och att det bara är denna och nästa helg kvar innan julen är förbi. Hade tänkt mig hinna med så mycket mer av allt det fina, mysiga och goda jag sett i tidningar och bloggar, men jag vet inte alls hur det ska gå till...!?
Vår tjej fyller ju år på onsdag med men det känns i och för sig bara mysigt, men det går för fort nu, med allt! Hoppas ni får en jättemysig helg på alla sätt och vis!!! KRAM