fredag 9 januari 2015

Mitt renoverade kontor del 1

Bjuder på lite smått kaos vi haft här hemma efter nyår. Turen hade äntligen kommit till att byta golvet i kontoret, har verkligen längtat att få det mer enhetligt. 

Tidigare låg det här en plastmatta som liknade ett trägolv, som min pappa la in åt oss för ca 14 år sedan. Då var det jätte snyggt och vi hade trägolv i samma stil i hela nedervåningen. Men nu skulle den äntligen bort, och lillan hjälpte så gärna till att riva med pappan i huset. Så för mig gällde det bara att hinna tömma hela kontoret och rensa bort allt man inte behöver meddans dom rev ut mattan.  
Denna gång blev det Hoviplattor, jätte fina och tåliga rutor som limmas ruta för ruta. Och tur som jag har så är min pappa pensionerad mattläggare som ordnade det på en timma var allt klar.

Fortsättning följer…

Kram Theres

Inga kommentarer: