torsdag 7 maj 2015

Vita golv...

Finns verkligen för och nackdelar med vita golv, själv tycker jag inte det finns något finare än när allt är vitt överallt. Enkel bas man kan plocka in färger till och ändra efter humör och årstider.

Men sen kommer vi till nackdelarna (som  jag inte erkänner för min kära man:) dammsugaren måste fram ganska ofta med 4 barn i huset allt nästan syns på golven. Och nu efter 7 år var det även dax att måla på våra golv, få bort alla märken av leksaker och annat som blivit genom åren. Så dom senaste veckorna är det detta vi pysslat med här hemma, tar lite tid att flytta möbler täcka lister  och slipa till golvet på vissa ställen och sen måla och framför allt ha tålamod och låta det torka ordentligt...

Och inte nog med det så fick min kära man en snille blixt och tyckte det var lika bra att måla på hela punschverandan… och då menar jag allt från golv till tak. Men det bästa av allt var att det var hans påhitt och det man börjar med får man slutföra.

Kram Theres

Inga kommentarer: