onsdag 28 september 2016

Nya projekt...

Känns som jag håller på att vintra
 hemma, vi har massa små projekt som bara ska påbörjas eller slutföras lite här och där innan snön och kylan kommer.

Ett av dom som vi jätte länge tänk är att bygga igen den ena väggen på våran framsida bro där vi går in i huset. Är från detta håll det alltid blåser,regnar och snöar från just det håller.

Fönstret hade jag redan hittat så det stod bara i uthuset och väntade på mig att bli målat, och sen fick gubben snickra fast det där det skulle sitta.

Eftersom vi har smala ribbor fram till på bron valde vi att sätta på insidan vita panelbräder och utåt blev dom röda så det smälte in mot huset. 

Blev super nöjd när vi väl tog tag i det, och snabbt gick det när man väl bestämmer sig och jag hade målat fönstret. Så nu hoppas jag slippa snön som yr rakt mot mig när jag öppnar ytterdörren i vinter.

Kram Theres

Inga kommentarer: