lördag 22 december 2018

Boden...

I helgen har vi varit en tur upp till Norrbotten och Boden, jag själv är där ifrån och har bott där i halva mitt liv. Vi hälsade på syrran och hennes familj. Ovan har ni Bodens äldsta folkskola som jag själv har gått i ettan till sexan, världens bästa skola enligt mig. 
Finns så fina dekorationer i denna lilla stad inför alla årstider.

Tomten och hans renar lyser upp utanför skolan. Och på gågatan finns en till tomte med sina små hjälpredor.
Lilla biografen finns kvar, där såg jag min första bio med min bästa kompis. Tror vi bara var runt 9-10 år och såg mästerkatten i stövlarna. Så stort att bli lämnad vid bion och köpa godis själv på pressbyrån innan den började.


Tror aldrig det var ljus i går,kändes som årets mörkaste dag. Syrran bor mitt i stan i en fin gammal norrbottens gård. Blev middag för släkten innan vi åkte hem till oss.

Jul kramar till er från mig.

Inga kommentarer: