lördag 13 februari 2021

Corona...

Verkligen tur vi har fint väder här hos oss, mycket snö och solen som lyser varje dag. Min man visade corona positiv i måndags och både jag och dotter föll dit på tisdag var vi positiva. Som det ser ut har han fått det på ett av byggena här i stan så det är det brittiska varianten och den är smittsam kan jag lova. Min rast lösa man som bara har haft feber en kväll och inga andra symtom har skottat av altanen från 1 meters snö, så nu kan vi sitta här ute och njuta under karantän tiden.
Jag däremot tappade smak,lukt, fått feber från och till och oerhört ont i alla ställen man är opererad på. Känns nästan som jag även ska föda barn igen... smärtor i bäckenet som trycker neråt. Men känner inte att jag ska klaga finns dom som har det värre och inte kan klara sig hemma så är glad för att vi klarat oss trots allt. Och det bästa är att mina föräldrar som var här när Ante tydligen hade corona har klarat sig.

 Vi gör det bästa av dagarna och gör luncher ute även om det är i sin enkelhet men frisk luft är bra för denna pandemi. Dottern har klarat sig med bara förlorad smak och lukt.

Kram Theres

Inga kommentarer: