lördag 12 november 2011

Mys och pyssel lördag...

I dag har jag och barnen en riktig mys lördag, när man gör allt och inget. Har varit välbehövligt här hemma efter alla tider att passa under veckorna. I går hade dom äntligen fått hyacinter även i våran blomsteraffär, har frågat några gånger men tyvärr hade dom nog bara bestämt att det var för tidigt. Mina trådstrutar fick jag nu användning för, i den större lindade jag in en amaryllis och i den lilla en hyacint fina att både lägga och hänga upp. Enkelt pyssel som uppskattas att både ge och få. Lite fler mini granar fick komma hem till oss efter gårdagens lilla skogsutflykt.Så här ser det ut på mina fina skänk i punschverandan just nu, här inne försöker vi äta både frukost och middag under helgerna som är väldigt uppskattat av barnen också.Kika in i butiken www.tildasmamma.se för mer inspiration där du bla. hittar trådstrutarna,hängande glasburken och ljusstakar på skänken.
Ha en mysig lördag.
Kram Theres

4 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så julmysigt du böärjar få, har också letat hyacinter men icke hittat några snyft!
kram

Vitspets sa...

Mycket inspiration tack .Trevlig helg Karina

Vi i Villa Ville kulla sa...

va fina saker och strutarna var jättesöta!
Kram Lotta

Unknown sa...

hi from italy...good morning!!!!wondeful corner and decorations,wonderful the monogramm
have a nice monday.
kisses
simona