fredag 3 augusti 2012

Ön...

Efter en vecka hemma i vardagen igen och med ett litet blogg frånvaro, bjuder jag på lite gobitar från min sommar i stugan.Har med mig många härliga minnen med familjen som jag kommer försöka bevara i hjärtat när vinter kommer åter.


Min farfars gamla fiskebåt har fått bli ett litet blomsterland vid sjöboden...äntligen lyckades jag få min favorit blomma Prästkrage att fylla båten.


Kan inte riktigt klaga på vädret som många andra gjort... solen har lyst från och till på ön nästan hela semestern.Många utflykter har det blivit, och båtkörning både för stora som små.Min gamla Jerry båt lever kvar ännu efter 29 år och barnen bara älskar den.



Tvätt på tork... inget vatten har vi i sjöboden så det gäller att vara sparsam med kläderna som vi packat med för tre veckor. Ibland blir det att tvätta lite för hand när barnen börjar bli för smutsiga, men räddningen är när min underbara kusin kikar förbi med båten och plockar med sig en och annan tvättpåse till stan.



En och annan fisk har det blivit, en av tvilling har verkligen växt i sommar. Han älskar att fiska och i sommar har han tagit båten och mobilen själv och åkt iväg på fisketurer.Han är helt underbar när han ringer till mamma och skickar bilder när fiskelyckan var på hans sida.



Sommarens favorit kaka Pollykaka med grädde och hallon...

Ringen som vi brukar dra bakom båten kom fram först dom sista dagarna när vi verkligen inte ville lämna paradiset. Kändes som vi alla ville hinna så mycket som möjligt när vi väl hade bestämt oss för ett datum när det skulle packas ihop för i sommar.


Vädret bjöd verkligen på sig, stranden blev invigd för i sommar.

Våran badbåt som har hängt med i snart 12 år har nog gjort sin sista tur i våran familj, vi har liksom växt ur den. Blir nog en lite större till nästa år så vi ryms.

Våran tonårs kille eller lille bror som Tilda säger.

Sista kvällen när mamma får panik och inte vill hem och lillan plaskar i vattnet och funderar på sina egna saker...

Vårat Smultronställe...längtar redan tillbaka och hoppas verkligen det blir mer än en tur till hösten det är tid och rum som får avgöra.Hoppas mina batterier räcker ett tag nu när det mesta har dragit igång här hemma.Kram Theres
 

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Underbara bilder ! Härligt att kunna ta fram och kika på sina fina sommar bilder i vinter. Må så gott ! Nilla

Anonym sa...

Så fantastiskt fint ställe ni har! Förstår verkligen att ni inte vill åka därifrån...
Kram Linda M