måndag 3 december 2012

Maileg...

Helgen har kommit och gått, önskade många gånger att den var längre när man har roligt. Började helgen med snöstorm och mys med familjen. Aktiviteter i olika former för barnen och glöggmys med ett gäng 5 härliga familjer på lördag kväll hemma hos oss.Börjar kännas att barnen blir äldre och vi vuxna får nästan sitta en hel kväll utan att dom ropar på en stup i ett.

Många ljus blir det i december, en het mysfaktor här hemma...

Punschverandan har fått nya fönster... känns väldigt ljust och öppet när mina fina hissgardiner har fått krypa ner i källaren. Alltid roligt och inspirerande att våga prova något nytt. 

Dom älskade Maileg nissarna hänger nog med i varenda rum här hos mig. Finns några få kvar i butiken ( www.tildasmamma.se) om någon är intresserad. Tips mottages gärna hur jag ska länga till butiken, har alltid funkat men på sista tiden går det helt enkelt inte???
Ha en fin start på veckan/Kraaam Theres

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh så fint du har det..och dessa nissar, jag har också dom lite varstans i huset..Nu sitter jag här, spänd o nervös för jag åker snart med bussen till Piteå för att lära mig mitt nya jobb, jag minns då jag var i Skellefteå o lärde mig...då kom du o vi fikade, sååå himla glad jag blev då..
Kraaam Anette
P.s Länkning, det ligger en liten flik då du gör ditt inlägg, där står länk, tryck där..Ska fråga om hjärteväskan då jag kommer hem...

Photo by Maria sa...

Ni verkar ha haft en mysig helg.. Och vad fint du gjort på verandan..

Funkar det inte med att du markerar det ord du vill skall länka, klicka sedan på länka uppe i menyraden på rutan där du skriver ditt inlägg.. Då kommer det upp en ruta där du skriver i adressen..
Vill du sedan byta färg på länkningsordet så markerar du igen och väljer en färg där det står A i samma menyrad =)

Kram Mia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så fint ! Gillsr din stil och blogg väldigt mycket ! :)
Det är en del av mig med ;)

Så fint med dom nya fönstren. Vi kommer inte heller ha så mycket gardiner överallt.
Det är aå härligt att bara släppa in ljuset.

Mysigt med att samlas med sina goa vänner ! :)
Vi har ju både små och stora barn.... :)
Vi ska också ha sen stora vjudningar när vi blir klara i vårt kök/ nedrevåning ! :)
Sånt gillar jag med

Ha nu en fin Vinter tisdag och tack för din inspirerande blogg ! :)

Kram

Villa Hasselbacken sa...

Ditt hus ser ut som ett riktigt julhus! Det är så fint överallt. Själv har jag inte kommit riktigt lika långt. Tycker alltid att det är så långt kvar till jul och så bara springer tiden iväg. Ska på 2xgrötfest den här veckan så nu ska nog stämningen snart infinna sig. Utanför fönstret så dalar fina snöflingor just nu så jag skulle mycket hellre vara hemma och julpyssla i stället för att vara på jobbet men är man egen så jobbar man ju nästan jämt.
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du gjort med stjärnor och nissar, härlig adventstämning hos dig.
Kramar
AnnaMaria