lördag 11 maj 2013

En helt vanlig lördag...

Rosor till mamman och små plättar till barnen, känns som en helt vanlig dag hemma hos oss. Färska blommor är något som jag unnar mig när huset är nystädat,och kylen är fylld med läcker heter inför helgen.

Det bästa jag själv visste var när mamma eller mormor gräddade plättar och framför allt små plättar när jag var liten. Dom smakar godare och formen gör det lilla extra. Här hemma blir det oftast stora plättar, med tre tonårskillar och en liten prinsessa så går det åt lite smet(oftast minst 2 liter smet).Så när mamman väl tar fram småplättlaggen så gäller det att vara ute i god tid innan lunchen, brukar ta över en timme att steka klart(också försvinner dom lika fort som dom landat på bordet).Efter två dagar intensivt regnande är det äntligen uppehåll här i norr, så nu blir det en lång pw innan alla hungriga barn vill ha middag igen.
Kram Theres

2 kommentarer:

Winter to be... sa...

Oj här var det fint! Tror jag stannar ett tag och tittar runt...hihi
Trevlig kväll!
//Hanna

Jatte sa...

Så skjønt!:)

Ha en strålende kveld,
Her er det gullruten på skjermen og godis i skålene..

Klem Klem♥