måndag 24 mars 2014

Glutenfri...

Har äntligen hittat ett gott och enkelt Glutenfritt bröd…för er som inte vet så har jag ingen rolig mage. Har i över tjugo år brottas med stop i magen, och det hjälper inte vad jag äter eller dricker. Tror nästan jag har provat det mesta. Och av allt detta brukar jag nästan föda barn en gång i månaden(kramper och svimningar) på toaletten. Det tråkigaste att jag aldrig vet när det kommer, när man ska till jobbet, bjudningar, resor, träningar m.m.

Efter min 40-års kontroll på vårdcentralen förra året, fick jag hjälp av en underbar läkaren som på en gång tycket jag skulle ta bort all gluten… gah och jag som älskar smörgåsar. Har försökt anpassat mig under det här året, men inte är det lätt. Mycket gluten fritt smakar rent ut inte gott. Men i veckan provade jag en ny Brödmix som fick helt godkänt. Enkelt att röra ihop och smakade bäst av det jag tidigare provade. Så den kan varmt rekommenderas. 

Och visst har det blivit bättre i magen, nu kan jag besöka det fina rummet man pudrar näsan i nästan en gång i veckan i stället för var tredje vecka som förrut. Men det är mycket att lära sig, vad som magen känner av och inte. Majs tex gör att jag får sitta och krampa med magen i flera timmar, och även paprika. Men det bästa är att jag lär känna min  egen kropp och vet vad som är bäst för mig. Tips och råd mottages gärna om någon har liknande symtom.

Önskar alla en fin start på en ny vecka/Kram Theres

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh hoppas att det blir bättre, inte roligtdå magen krånglar.Kraaam Anette

Änglarnas hus sa...

Åååå tack för tipset! Min dotter är glutenkänslig och jaghar inte hittat något gott/bra bröd.

I vilken butik fann du den?

kram Sanne