torsdag 4 september 2014

Utflykt...

Ny månad och årstid, hösten är här i norr även om det är varmt om dagarna men när kvällen kommer plockar jag gärna fram en varm kofta. Saknar redan sommaren med allt som hör den till, även små utflykter som är lättare att spontan boka in när kalendern inte är så fullbokad med barnens aktiviteter.

För några helger sedan åkte vi iväg med hela min familj, mamma,pappa och båda systrarna var med. Och det händer inte varje dag att alla är samlade, dels har storesyrrans barn blivit så stora att dom flyttat ur boet och sköter sig själv och hon har lite mer tid över. Men hon bor ju inte heller i samma stad som vi andra utan 20 mil här i från.
  
Vi tog bilen och åkte till Bjuröklubb fyr, var här när jag själv var lika liten som Tilda 7år. Men då kom vi sjövägen med våran stora motor båt vi hade då, och sökte skydd för natten.

Alla mina barn var inte med men härligt att vi övriga fick en mysig stund tillsammans.

Och för en gångs skulle även jag på bild, händer bara när  äldsta sonen tar kameran.

Hamnen ser nästan likadan ut som för 34 år sedan:)

Ha en fin dag alla/ Kram Theres

Inga kommentarer: