lördag 11 mars 2017

Sportlov i Jäckvik...

Hela veckan har vi varit i Jäckvik på sportlov hela familjen. Älskar det verkligen, jag är själv uppvuxen i fjällen på alla lov och många helger med fiske,kyla och äta mat ute som tillagas över öppen eld. Kan verkligen tacka min mamma och pappa som gjort detta med mig från det jag var liten tills jag var uppemot 20 års åldern. 

Liten och mamman kör rosa tjejerna på fjället:) snyggt och bra så man syns om det skulle bli snöstorm.

Vi hyrde pulkan på plats för vi fick inte med oss någon på släpet med tre skotrar. Tilda älskade att åka pulkan och bli nerbäddad i samma renskinn och plädar jag varit när jag var liten. Gick även utmärkt att fiska direkt från pulkan.

Och visst har det nappat, många rödingar har det blivit. Även storebror hann med lite fiske mellan skoterkörningarna uppför alla branter och fjälltoppar han kunde hitta.

Nöjd tjej som älskade när det nappade och bestämde direkt vem som skulle få hennes fiskar. Så klart är det morfar som hon ska ge dom till så han får smaka på bland den godaste fisk som finns.

Underbart att sladda in till den lilla affären i byn med skotern både  när man behöver tanka och fylla på kylen. Det gillas, önskar verkligen det kunde få vara så även hemma.

Första dagarna var det super kallt på morgonen så mycket kläder blev det att ta på sig lager på lager.

På vägen upp övningskörde äldsta sonen som fyller 18 på inte mindre än en månad.

Kram Theres

Inga kommentarer: