måndag 25 maj 2009

Maskrosor...

Vilket barn har inte plockat en bukett maskrosor till sin mamma, och hon bara ler och stoppar dom i en vas. Det är något visst med denna blomma som en del ser som ogräs och andra som starten på sommaren. Här hemma har vi flyttat ut i trädgården i det fina vädret, huset blir liksom övergivet. Man bara springer in och ut hela tiden.
I dag har jag målat lite på den nya lekstugan som håller på att färdigställas, tyvärr väntar vi på taket som inte har kommit ännu har vi tur så innan helgen.
Min senaste önskan är denna underbara hängmatta som jag letat i flera år men inte lyckats hitta, är det någon som har ett tips var jag kan köpa en ny eller begagnad så mottager jag det gärna.

Kram Tess

3 kommentarer:

Mitt skabbiga chica hus sa...

Tack goa du för berömmet om Elsas rum, det värmde verkligen.

Du kan man få låna din pappa ett tag...skulle också behöva en lekstuga här:o)

Och tom maskrosor blir vackra i en kanna från greengate...:o)

Kram Mia

Vevve sa...

Tack för fikat! Smakade smaskens!
Hängmattan såg ju inte så tokig ut. Men när ska du ha tid att ligga i den? ;)
Kram Veronica

lolla sa...

hejsan
DEN hängmattan skulle hänga fint hemma hos mig åxå, men undrar just när jag skulle ha tid att ligga i den, varma sommarnätter kanske:-)
Mysigt att fixa iordning lekstuga.
Maskrosor är ju så gula och fina ibland.....
kram lolla