måndag 24 augusti 2015

Ensam på en ö... del 1




I fredags morgon lämnade vi alla fyra barnen hemma och tog bilen söder ut, jag och kära mannen. 35 mil senare sitter vi på färjan som tar oss ut till en ö där bilen lämnas. Känslan att öppna bilfönstret och ta in luften från havet går inte beskriva för den som inte upplevt det....magisk.



Packade i den lilla packningen(galet när man inte är den stora familjen och bara ha en kylbag med mat).



Tog våran kära båt ut till ön där jag varje gång får rysningar hur tyst och härligt det är. Det som skilde sig från andra gånger var att jag skulle var själv i två dagar ute på ön, helt underbart vad jag hade längtat till denna stund.

Körde tillbaka min kära till bilen på andra ön, för hans mål var att åka till bydalen och springa fjällmara med en vän.



Tur jag är en kvinna som är van med båtar och reder mig själv. Väl ute på ön däckade jag i solstolen och bara njöt.

Innan kvällen och mörkret kom blev det några liter med vildhallon, som fanns i massor.
Kram Theres

Inga kommentarer: