söndag 23 augusti 2015

Sommarens fynd...

Har länge drömt om gamla Kyrkbänkar, men har nog inte riktigt vetat var jag ska ställa dom. Men i somras när vi besökte det fina vandrarhemmet/kafe i Rö på höga kusten så var jag helt såld.

Givetvis ville jag ha dom i köket, så fint och mysigt.

Och av en slump hittade jag två jätte långa på blocket i Härnösand, när från sjöboden. Annars har jag bara hittat nere i södra sverige och frakten är ju inte billig.

Köpte båda två och min kära man har hjälpt mig att bygga om dom som jag ville ha bänkarna. Och sen var det min tur att sätta igång, har skrapat slipat och målat. Tog nog sammanlagt en vecka innan dom var klara, men det var de värt.

Blev en liten och en med hörn, mått anpassade för vårar kök.

Älskar dom och super nöjd.



Nu letar jag bara en lång gammal knoppbräda att hänga på väggen ovanför istället för tallrikshyllan.

Gardinerna åkte också ner så nu blir det ljusare inne.

Nöjd med sommarens fynd.

Kram Theres

Inga kommentarer: