lördag 24 oktober 2020

Hem ljuva hem...


 I går kväll var min man och hälsade på mig,och när han fick se mig så var hans känsla att jag inte skulle hem förrän på många dagar. Men dom som känner mig vet att när jag bestämmer mig så är det kört då ger jag mig bara den på det och får det gjort. Kan erkänna att i går kväll var inte någon bra kväll, mådde super dåligt gick knappt att röra sig och jag såg nog ut som ett spöke. 


Men 02.00 i natt så bestämde jag mig att nu ska jag hem i dag, så natt personalen fick nog en smärre chock när jag vips har klivit upp själv och klätt mig i mina egna kläder och meddelade att jag kommer åka hem under dagen. Och så blev fallet, efter lite övertalning hos en läkare som lyckades ordna en slut röntgen som det höll på falla på för att få åka hem så bokades sjuk taxi hem. Och där kommer vi till en helt annat sak i denna cirkus, jag är alltså nu opererad i hela ryggen och den sjuktransport som kommer är en gammal taxi där jag ska ligga på en järnbrits i 15 mil och tilläggas bör att bilen hade inte några som helst fjädringar...

Vet inte hur jag överlevde den färden hem, men pannben kan nog ingen ta ifrån mig.

Kram Theres

Inga kommentarer: