måndag 9 mars 2009

Kuckeli ku...

Nu är Påsken på intågan tuppen och hönorna har fått komma fram. Lillan och jag plockade påskris och lite hängbjörk till ett bo som tuppen kunde sitta i. Sportlovet är slut och inga brytna ben och armar i skidbacken, vi klarade oss även i år. Vädret har varit underbart förutom lite sol, men den hoppas jag börjar lysa så mina vårkänslor får sitt.

Gissa om jag hade lite problem när jag skulle pynta med mina lurviga små kompisar. Tilda nu 2år tjöt av glädje när hon fick hålla i pippifåglarna, och ville inte ställa tillbaka dom.

En ny liten glashöna i min lilla samling, den kallas salt höna en perfekt present i påskägget finns här www.tildasmamma.se
Tack för alla grattis hälsningar till Tilda på hennes 2-årsdag. I slutet av veckan blir det tävling har haft bloggen i ett år.
Ha en underbar start på veckan.
Kram Tess

4 kommentarer:

Lotta sa...

Hej,
bra du hade inlägg om påsken....måste börja pyssla ju. Har lovat dottern att vi ska pynta frigolitpåskägg. Har sett några hos www.idemakeriet.blogspot.com så något sådant blir det men tror jag ska använda mig av gammalt notpapper. Vi får se.
Ha en bra vecka
Hälsn. Lotta

Maria renoverar sa...

Hej!
Kul med påskpyssel. Mina barn har målat ägg hela helgen. Nu väntar de bara på att äggen ska fyllas med godis...
Kram MARIA

♥ Fyra årstider sa...

Jätte söta pippisar..har tittat i din butik och vill ha massor..men det tycker inte min man.
Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Så mysigt! Nu började jag längta massor efter påsk. Ska dock bort över påsken så det blir nog inte så mycket pynt men jag tycker det är så mysigt med påskris och fjädrar :)