onsdag 7 oktober 2009

Jag ska måla hela världen lilla mamma...

Sista varvet är målat, nu gäller det att hålla sig och inte flytta in för fort.Enligt min man så borde färgen få härda ett par dygn för att bli extra stark. Puh vad jobbigt när jag äntligen var klar så skulle ju det bästa börja, inredningen. Kan inte riktigt bestämma mig hur hennes nya rum kommer se ut, ideerna sprutar i huvudet. Men ett är då säkert att håller golvet så blir det fler vita golv.
Här är golvet som fått sig en ny kulör.Här är det fullt upp med inskolning av lillan, hockey träningar och matcher upp över öronen, arbete och allt annat som hör till en familj.
Tack för alla kommentarer och mail, tiden räcker inte riktigt till för att kika in till er just nu. Men till helgen kanske blir det bättre.
Kram Tesan

14 kommentarer:

Vit som snö sa...

Ohh vad fint! Vilken färg har du använt? Vi har ju klinker hela nedervåningen men breda träplankor upp som jag gärna skulle se blev vita;-)
Joo, jag funderar på att överraska J på något sätt på vår 10-årsdag om nu inte han tänker samma sak;-)
Sköt om dej! Kram Cilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

ååå så smart att måla golvet...vilken färg har du använt..vill så gärna måla golvet i tvrummet....

Rummet ser jättefint ut...

Kramizz nilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men vilken skillnad det blir, så skulle vi också kunna göra. Jag gillar inte vår parkett. Nu ser jag hur fint det blir vitmålat. Du kommer få många frågor om vilken färg det är, jag undrar också? Känn dig supernöjd med ditt jobb.
Storkramen
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

WOW vad fint det blev kanonfint med vit parkett.Rummet blev knon fint.Ha en mysig kväll kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Kamomilla sa...

Det där skedet är det bästa när det myllrar av ideer i huvudet och man bara vill kasta sig över förverkligandet! :)

tack för din hälsning hos mig! ha en skön helg!
Kamomilla

Photo by Maria sa...

Sååå snyggt rummet blivit..

Visst är webshopping kul och enkelt, så länge man inte förhandlar sig..

Nu skall jag kolla in din webbutik..

Kram
Mia

Birgitta sa...

Hej! Vad roligt att du tittat in hos mej. Och du har så mycket fint på din blogg. Ser att du också är tvillingmamma. Jag kommer hit igen.
Kramar till dej.
Birgitta

Vevve sa...

Heeeeej!
Vad mycket du hunnit under veckan som gått! Kommer och tjuvkikar i morgon om ni är hemma!
Kollade även in webshopens nyheter. Fina saker som alltid. Jobbigt. ;)
Vi ses!
Kram Veronica

Lilla hjärtat sa...

Hej!
Tack för kommentaren hos mig!
Vad fint det blir i Tildas rum.
Jag måste följa din fina blogg

Kram Anna-Karin

Inas sa...

Hej Du!
Åh vad vackert ni har det vilken fin blogg. Ja, att vänta är det jobbigaste in renoveringen... men det är värt besväret när det är klart... Ha en trevlig fredag å helg kram Ina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Söta söta Tilda!!
Såå söta möbler ni har..den lila skolbänken! Soffan, sängen..massor av vackert ju!!!
Älskar maileg ninisarna...så sött med fikan!
kan jag länka dig?
Go kväll ♥ Millan

Inspiration i vitt sa...

hej Tess, ojoj vilken skillnad på rummet nu när golvet fick bli vitt, helt otroligt snyggt. Din flicka kommer att bo som i en saga.
Kram på dig vännen/Ingela.

Signe 1 sa...

Hej ! Tack för titten hos mig! Vad fint det kommer bli, jag gillar:-)! Ha en fin dag, kraam Sofia

♥ Fyra årstider sa...

Hej söta Tess
Jag har inte hunnit att skicka dina flaskor ännu, men de kommer så småningom. Vilket vackert rum hon får din söta dotter.
Kram Lotta