söndag 4 oktober 2009

Tildasrum...

Lite bilder från Tildasrum innan hon nu ska flytta in i sitt nya rum på övervåningen.
Förra helgen kom vi på att den en av tvillingarna äntligen skulle få flytta ner i källaren som han länge drömt om. Men det krävs lite hjälp och muskler för att kunna genomföra detta projekt. Våran snälla granne som alltid ställer upp hjälpte till med dom tunga möblerna från våning 3 till källaren.
Sedan sprang jag och Oliver i alla trappor med allt från legobyggen till kläder. Usch vilket träningspass jag fick.
När det var klart var det bara att sätta i gång med nästa projekt som min man inte var sugen på. Operation ommålning av lilla rummet uppe som skulle förvandlas till Tildasrum.
Väggarna behövdes målas, lätt tänkte jag men givetvis satt det en bård på väggen som inte gick att få bort. Min far som tapetserade detta rum för 10 år sedan var nog för duktig med limmet. Sagt och gjort fixade jag lim och åtgärdstapet som skulle bli fin att måla på.
Så för första gången i mitt liv har jag tapetserat själv med en liten trollflicka som hjälpte till.Ganska nöjd blev jag trots allt, lite färg på och nu kunde även mannen i huset se att jag kan nog allt själv.
Nu är det golvet som ska slipas och målas kvar. Färgen är köpt och målningen sköter jag själv, så nu är det bara att övertyga mannen att parkettgolv blir fint målade hoppas jag.
Dessa bilder var några av alla som var inskickade till boken Romantiska hem & Inspiration i vitt men visades inte.
Nu blir det in i bilen som tar mig 17 mil söder ut för här ska ses på hockey idag. Storpojen spelar.
Kram Theres

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra gjort och klara tapet och målning. Och det är så fint i Tildas rum, såg direkt i boken att det var från er.
Hoppas nu dom vinner matchen idag.
Kramar
AnnaMaria
Ps, har inte fått svar på mailet jag skickade till tjejen som broderar så fint.

AkH sa...

Så fint! Kan tänka mig att det blir fint i pojkens rum också, spännande! Oj, vilka resvägar till hockeymatchen- har förstått att det är så (min man är ifrån Umeå). Hoppas det går bra!
Ha det gott!
Anna-Karin

Hannis sa...

Oj,vad fint i hennes rum!
Många fina detaljer, sängen ser ljuvlig ut.
Kan tänka mig att det blev ett rejält gympapass av omflyttandet=))

Ha en fin vecka/Kram Hannis

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va duktig du är! Kul att du tittar in till mig! Är du på Facebook? Där är Anna-C. Ni borde ju verkligen träffas!
Ha det så gott med familjen och hälsningar från mig
Carin

♥ Fyra årstider sa...

Gud vad fint du har!! Åå jag har glömt dina flaskor..ska fixa det så snart jag kan. Har din adress på din butik sida. Jag hör av mig när det är fixat..hopppas att jag hinner det i veckan.
Kram Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!

klart vi tjejer klarar oss själva...men lite hjälp skadar ju aldrig...hihihi..

Ska bli kul att se hennes rum sen...

Kramizz Nilla

Vit Gladiolus sa...

Men ååååååååhhhhhh vilket litet gulligt rum!! Jissesss!

Kraaaaaaaaaaam

Vit som snö sa...

Vad duktig du är!
Hon har ljuvliga möbler o saker. Så söt säng o lilla vagnen är såå söt!
Kram Cilla

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen söta saker på hennes rum!
Visst är det kul att göra om, även om man tycker att det inte är så mycket så drar det alltid med sig mer....

Grattis! Nummerskylten blev din!
Maila mig din adress så svarar jag med att skicka inbetalningsuppgifter!

Här blir det en lugn dag, lillan har åkt på sin första förkylning så inatt har jag suttit i soffan med henne för att hon skulle kunna sova..min sömn gick det sådär med....

Ha en bra dag! Kram!

Hjärtat Mitt sa...

Det var inte dåligt minsann!
Det är så snyggt med rött och vitt.
Önskar nästan att dottern var liten igen så man kunde fixa hennes rum så. Men fast hon är 14 nu, så är det fortfarande rosa som gäller.

Grattis till din gårdsbutik. Synd att den ligger så långt bort :(

Kram Mari

Viola sa...

Vilket rart rum...där måtte Tilda trivas. Här flyttas det för fullt oxå men min yngste son är 1,93 lång...:) och ska flytta hemifrån...sedan blir det väldans tomt...inga barn kvar hemma längre..så konstig, ha en fin kväll, kram

Cc sa...

Vilket häst jobb, hoppas du får som du vill med färgen. Jag får oftast det för maken bara jag gör det själv men trägolven får jag tyvärr inte röra : KRam

Helena sa...

Å vad fint hon har i sitt rum Tilda! Ha en skön dag! Kram helena

becca sa...

Ja, din butik är jätte fin, förstår att du har många kunder =).

Vilket fint rum lill tjejen har, där inne kommer hon att trivas.

Ha en bra kväll, kram Rebecca.

* mamma MU * sa...

superfint!! Får man fråga vart ni köpt den sjukt fina sängen? Vi har en liknande till vår dotter, men nu är jag på jakt efter en till sonen också! Hittar ingen! :(

Hoppas allt är bra med er annars? kram Lina

www.ninninusens.blogg.se

Kerstin sa...

Hej Tess!

Tack för din kommentar!

Jodå, jag har någon lampa kvar, hade bara inte hunnit uppdatera lagersaldot ;) Men nu finns det en till i butiken; välkommen!!

Med vänliga hälsningar
Kerstin
Syster Grön