tisdag 3 november 2009

Äntligen har jag flyttat...

Måste erkänna att jag äntligen har flyttat.Så länge jag har drömmt om att göra denna drömm sann.Och nu är det klart.
Jag har fått ett eget rum, kontor, pysselbord skulle kunna hitta på hur många ord som helst på detta rum som är mitt eget ÄNTLIGEN. I vårat hus just nu håller vi på med en rokad nästan över allt. Dels har vi fyra trollungar som ville byta rum och våning, det är gjort. Tilda den minsta fick nytt rum uppe och den renoveringen fixade jag själv för er som missat det.
Och det som stod näst på tur var mitt kontor, i våran familj har vi två egna företag med papper och tillbehör. Ni kan tro det blir papper.Jag har tills nu suttit i köket eller på det minsta skrivbord ni kan föreställa er i våran nybyggda punschveranda.Allt har gått och jag gillat läget. Men när barnen drog i gång att byta våning och lillan fick eget uppe blev liksom hennes lekrum över nere. Så här bor jag nu...
Bordet har jag inte kunnat släppa sedan jag var i stockholm på butik S i gamla stan.Så det var bara sätta sig i bilen och köra 3 timmar till ikea och inhandla 2 bockar. Färdigmålade vita så efter lite montering fick mannen ta över, med skivan. Inte var han glad inte, han kunde inte i sin vildaste fantasi drömma om att jag skulle ha en skiva av bräder och en springa emellan istället för en hel skiva. Men kvinnan får oftast rätt och även i detta fall.
Någon annan gång blir det att byta golv i mitt rum, men det fanns inte tid och ork till det just nu. Mitt kommande projekt är att hitta en kombinerad matplats i vårat hus där vi kan använda för eget bruk men även till arbete. Min man har tagit tjänstledigt och kör sin egen verksamhet, att klä in gamla trappor så dom ser ut som nya. Vill ni kika in så är hans sida under utveckling på www.trappfixaren.se
Hans arbete kräver lite mera presentationer både ute hos kund och hemma.Så det är bara spana vidare hur vi ska rymmas och få till ett rum eller del i huset som passar till allt.
Här är lillan sjuk, feber och en elak hosta som håller oss vaken hela nätterna. Jobbet får ligga påvila nu när hon är sjuk. Hon är riktigt mammig och det känns när hon helst vill bli buren hela dagarna.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Theres

14 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så uunderbart med eget kontor/pysselrum!!! Det drömmer jag med om..platsen finns...men tid ork & pengar!!!
Vet hur det är med eget företag o alla papper!!! Här har med köket funkat som ett alltiallo!!
Stackars liten Tilda då..hoppas hon kryar på sig! Har du med 4 barn? Hur gamla är dina..mina är 13, 10, 9 och minstingen på 9 mån;)

LantlivsAnette sa...

Halloj där..sitter i hotell lobbyn nu o bloggar, fyyy vad jag längtar hem alltså..bara de här dagrana nu går fort...
Vad ni är duktiga alltså, vilka entrepenörer ni är..och trappfixare, gud va bra..ska kolla in det sen..
Hoppas att vi hinner ses..
Kraaam Anette

Cc sa...

Vad roligt att fått ett eget rum, det längtar jag med efter. Dotra ställde sig i bostadskö i går så då kom tankarna upp med eget rum. Kram

Brunkullan sa...

OK!
Nu är det bestämt:)
Det blir bockar även för mig! Gud så snyggt!

Tack för inspirationen till mitt skrivbord som är på gång av en spegeldörr och glasskiva:)

Susanne

Photo by Maria sa...

Ett eget pysselrum skulle jag vilja ha men det har vi inte plats till i nuläget utan det får vara till den dag ett par av barnen flyttat ut vilket jag ändå hoppas dröjer lite till..

Var inne på din mans hemsida, synd ni inte bor närmre för då hade jag funderat skarpt på att ta hit honom.. Vår trapp behöver en renovering och det var ju jättesnyggt det han har på bilderna..

Ha nu en bra onsdag..

Kram
Mia

Louise sa...

det där är något jag också skulle vilja ha...eget arbetsrum med eget STORT brod! Fint!

alegni sa...

grattis till ditt nya kontor. det ser härligt ut!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Finns inget bättre än ett rejält bord, det har du där. Supersnyggt med plankorna, så bra du fått nu till alla dina saker.Fiffig hylla på pallarna också.
Stor kram till dig vännen
AnnaMaria

Ela sa...

Hejsan. Idag fick jag min beställning från dig. OOOJJJJJJJJ va fina husen är!!! TACK för snabb & smidig affär.Jag återkommer nog snart;).
Mvh Ela

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt att du har fått ett eget pysselrum.vad himla duktig du är.Ha en skön kväll kramizar ~~~RITA~~~~~.

Vitaboet sa...

Så skönt att du trivs på ny plats.
Vackra bilder som alltid.

Ha en fin vecka. Kram Camilla

Lilla hjärtat sa...

Åh vad härligt att ha ett eget ställe att fixa och pyssla på...
Det skulle jag också vilja ha.
Så fint det blev
Kram A-K

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan!
Vad roligt att fått ett eget rum, det längtar jag med efter.
fast jag gjorde en pysselhörna men där satt jag aldrig...köket funkar till allt...TYVÄRR!...hihihi..
Hoppas Tilda snart blir frisk!
Kramiz nilla

Vevve sa...

Tvär-lånar svärfars dator för en snabb-titt i bloggvärlden. Saknaden efter den egna datorn blir större och större...
Ha det gott! Kram Veronica