fredag 13 november 2009

Min skrivmaskin...

Äntligen fredag och helg, idag blir det bak i huset. Kan hända att temat blir julbak. Snön som kom förra helgen ligger kvar och minusgraderna ligger runt 10grader på morgonen. Så julkänslorna är här på riktigt.
Hittade en gammal skrivmaskin med runda tangenter på blocket i veckan, och tro det eller ej den fanns i stan. Endast 200 kronor som hittat tyckte jag.Önskar mig en ring i julklapp av en gammal tangent givetvis ett T...
Är det någon som har ett tips var jag kan hitta min ring så mottager jag det gärna.
Ha en underbar helg.
Kram Theres

15 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh vilken fin gammal maskin !!! Tänk att de gjorde så fina saker förr...
Jag har en sån ring, jag beställde min från Uthuset i Gävle, länk finns på min blogg !!
Jaa, visst är min Odd Molly tunika ljuvlig, den påminner lite om gammeldags lakan med röda monogram, eller hur ??
Under den så har jag en gammal bomulls brodyr klänning, som min mormor har haft faktiskt, de hade kvalite förr vill jag lova !!
Här har vi också snö och nu 8 grader kallt, brrr, man är inte van, nu måste man bylsa på sig mera kläder.
Ha nu en fin helg min vän
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar gammal skrivmaskin helt kanonfin.Vad mysigt att baka och fixa.Ha det gott och ha en mysig fredag kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

Brunkullan sa...

Oj! Sicket fynd! Lovely:)

En sån ring skulle jag också önska mig! Fast bokstav blir svår..har ju två barn med olika början på namnet..hm...Får bli ett B kanske, för Barnen, eller ett F för Familjen:)

Kram Susanne

Ingalill sa...

Vilket fynd du gjort. Skulle tipsa dej om att jag sett den på Anettes blogg, men nu ser jag att hon tipsat dej själv!! Ha en härlig bakhelg!!

Photo by Maria sa...

Vilken härlig gammal skrivmaskin och till vilket bra pris..

Hoppas du finner din ring..

Kram
MIa

Hanna sa...

Så fin!
Kram
Hanna

Anna-Lena sa...

Hej Theres!

Vilken vacker skrivmaskin. en sådan har jag varit på jakt efter länge men bara sett på ett ställe och den var inte till salu, tyvärr! Kikade in till din butik och jag måste säga att du har enormt mycket fina saker till salu där. Nu har jag dock förköpt mig lite men så fort lönen dundrar in kikar jag nog in till dig.

Önskar dig en härlig helg!

Kram Anna-Lena♥

Britt sa...

Jättefint!
Och julpyntat har du gjort, va mysigt!

Kram britt

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin gammal maskin.Ha en fortsatt mysig helg.
Kram

Lantliga drömmar sa...

Vilken härlig skrivmaskin! Här har det kommit lite lite snö men nu regnar det igen. Ha en skön helg! Nilla

Signe 1 sa...

Supefin skrivmaskin!:-) Hoppas du får fatt på en ring! Må gott, kram Sofia

Vit som snö sa...

Jag hittade min nyss på loppis också så billigt! Visst är dom fina! O det roliga är att man tydligen kan beställa färgband på Bokia. Tror jag ska göra det, vore kul att knattra ut ett litet brev på den:-)
Kram Cilla

Monica sa...

Hejsan, jag har köpt en sån ring från Norrgårdens inredning som finns på gruvområdet i Falun. Hoppas att du också hittar din :).

Kram Monica

www.norrgardeninredning.se

mitt skärgårdsliv sa...

Men å så fin gammal maskin du fyndat. Trevlig söndag kväll!!

syster doris sa...

Kolla om inte Russinet har dessa ringar!
Kram Tina (en till Tilda mamma)