torsdag 5 februari 2009

Vitt, Vitt, vitt och lite rosa...

Äntligen har jag satt upp mina vita gardiner från House Doctor, eller egentligen är det dukar som jag använt till att bara lägga över gardinstången. Enkelt och stilrent. Det är fint att blanda gammalt och nytt. Dukarna kommer in i webbutiken, dom är skickade från danmark och har jag tur så innan helgen kommer alla underbara varor från House Doctor.
Nu har Cult design kommit med denna rosa diskmedelsflaska, och givetvis kunde jag inte låta bli att köpa den. I vår kommer nog mitt kök att gå i tonerna rosa, vitt och grått. En mild och behaglig kombination.
Vitt och zink går som en röd tråd genom mitt hus.
Mattan kommer från Peppelina och även den är rosa, dom små detaljerna är det som gör det. Tänk vad fint det är när nästan allt är vitt och man kan bara byta ut färger.
Har fått många frågor om gnuggismonogrammet, jag köpte mitt i min hemstad skellefteå och det kostar 89kronor. Vintage bilderna använder jag gammla bilder utdragna på internet, köper sedan ett transparant t-shirt papper på clas ohlsson. Billigt pyssel som inte går att sluta med.
Kram på er Tess.

10 kommentarer:

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vitt o zink är en oslagbar o klassisk kombination som aldrig kan bli fel!!
Det blir rosa hos oss också nu till våren!
Kram Jeanette

Mia sa...

Åh vad fint du har i ditt kök, älskar de små zinkhusen men har ännu inga själv, måste verkligen skaffa ett åtminstone.

Ha en fin dag!
Kram Mia

annashusidingtuna sa...

Fin kombination!
Kram Anna

alegni sa...

fram till förra våren avskydde jag rosa, nu kan jag inte se mig mätt på färgen, den är så läcker!
ni har ett riktigt nätt kök!
kram
ingela

DRÖMHUSET sa...

Så fint kök! Är också lite insnöad på rosa nu, ja alla pasteller :-)
Ger massor av vårkänslor!

Har en liten tävling inne hos mig, en degskål från Gerbera är vinsten :-)

Kram Sofie

livet på utanäs sa...

Sä läckert pastelligt ditt kök blev , jag kom och tänka på det goda tuggummit Bugg som var rosa ... undrar just om de finns längre =)

Ha det bäst / Sussi O

Annika sa...

Vilket härligt vårkök du fixat till..... fräsch med rosa o vitt... Kram Annika

Britt sa...

Jättegulligt med rosa!
Jag bara älskar pappelina mattorna, själv har jag en röd med prickar...

Kram Britt

Hjärtat Mitt sa...

Snygg färgkombination som man inte så lätt tröttnar på.
Det blev fint med dukarna.

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

åååå så fint....ser helt ljuvligt ut.
Rena våren/sommaren.
VITT Å ZINK å lite pastell är LOVELY !

Ha en underbar helg!
Kramiz Nilla