fredag 18 januari 2013

Månader...

Just nu på tallrikshyllan ...  fint att ställa små gamla skolplanscher på hyllan lite efter årstider. Har några  stycken små månadsplanscher fyndade på tradera för några år sedan,önskar mig alla månaderan(gäller bara hålla ögonen öppna). Just nu lite kontraster i valet av månader, Januari hänger under och Juni ovanför. Känner mig lite så just nu, riktigt kallt ute-27 grader i går och inne känner jag mig som vår och sommar planschen.
Ett litet zinkhus från www.tildasmamma.se ner till på hyllan och dom underbara ljuskopparna som också finns i  min butik.
Kram Theres

3 kommentarer:

Villa Hasselbacken sa...

Tycker också jättemycket om de gamla skolplancherna men jag har inget bra ställe att ha dom på. Jag är så trött på mitt ekkök som har suttit i 20 år men som det förstås inte alls är något fel på. Jag skulle vilja måla vitt men det är helt uteslutet enligt mannen. Däremot så skulle han vilja byta kakel, fläkt och bänkskiva men gör man det så tycker jag att man lika gärna kan göra om hela alltet. Det visar sig hur det blir...
Kram Lena

Sirpa sa...

Gillar mycket sånna gamla saker, fint! Ha så mysigt!
Kram Sirpa

Tulipa sa...

Vilka klenoder...
Jag älskar motiven och känslan i de bilderna.
Så som en barndom ska kännas/vara.

Trevlig helg!

Kram Mariette