tisdag 22 januari 2013

Som en dröm...

Det kunde verkligen inte vara en bättre dag vi valde att kolla till vårat smultronställe...ön visade sig från sin bästa sida.Klarblå himmel, sol och bara några minusgrader.

Den finaste kyrkan som jag blev fru för snart 8 år sedan, finns på våran ö.


Blandat med nytta och nöje blev det en liten semester och jobb resa söndag-måndag för jag och kära mannen. Eftersom vi endast har 35 mil till stugan som ligger på en ö utanför höga kusten så är det inte varje dag vi bara svänger förbi och skottar lite.Med facit i hand kunde det inte ha blivit en mer perfekt dag, isen höll så det vara bara att gå över sundet ut till ön.


Enligt mig den bästa platsen på jorden... har alltid ett pirr i magen när jag kommer ut, ett lugn inom mig, en frihet som inte går att beskriva för någon som kanske inte har ett sånt ställe att komma till.Har en dröm att jag ska vinna mycket pengar och lyckas köpa ett stort hus på ön och prova bo här under hela året(tyvärr kommer det nog inte att inträffa men drömma går ju alltid).

Att sitta på min plats på förra bilden och bara titta ut mot havet är så underbart, tror jag har denna bild i alla olika årstider där jag bara sitter och andas.


Alla gamla fiskestugor som står och bara väntar på att sommargästerna ska öppna upp deras dörrar...
Våran tanke var att vi skulle skotta av taken, men det hade naturen redan fixat allt låg framför dörren fast fryset så fint.



Hoppas ni inte tyckte det blev för många bilder, blev bara ett hundra tal jag han ta på våra nästan tre timmar innan det var dax att gå tillbaka till bilen.
Nästa gång vi kommer ut så springer nog barnen om kring på dom snöfria stigarna och bara njuter av livet.
Kraaam Theres

6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket härligt ställe ni har...förstår att du njuter där !!
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

WOW vilket underbart ställe ni har .Kan tänka mej att du njuter där!Ha en härlig tisdag.Kramar Rita ♥

Anonym sa...

Det ser helt fantastiskt ut även i vinterskrud. Ser framemot ett besök till sommaren:-) Kram Mia

Prinsessorna på Bellevue sa...

Underbara bilder och helt fantastiskt vackert! Håller alla tummar och tår att du vinner pengar och kan köpa dig din dröm!

Kram
Petronella

Marie sa...

Fantastiskt vackra vinterbilder, ser jättefint ut!

Trevlig helg!
Kram Marie

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackra bilder!!!
Ha det gott.
Kram Maria