måndag 3 maj 2010

Emaljerat...

( Plåt skylt www.tildasmamma.se )
Har alltid haft en förkärlek till emaljerat. I min källare finns en hel skatt gömma för Kockums letare, bor en liten samlare i mig.När jag hittar något jag älskar så letar jag och letar och vips blir det många av just den saken.Denna mini kopp från Kockums endas 4 cm hög hittades i en fyndlåda för många år sedan och har varit en klar favorit. Älskar allt smått.
I helgen blev det inte mycket gjort ute som var min tanke, här har regnet öst ner. Så på söndan blev det lite Loppis men tyvärr inte så många köp. Fanns mycket men ibland känns det som om jag har allt och inte hittar just den saken. Syster som var med hittade en underbar glasskål som jag gärna tar emot i försenad födelsedagspresent, det stod riktigt mitt namn på den.
Senaste tradera fyndet däremot är en Grunda våg i gult, passar perfekt till dom gula kockums sakerna. Emaljerade skyltar kommer läggas ut i butiken under veckan.
Ha en underbar dag.
Kram Theres

9 kommentarer:

Lilla gårdshuset sa...

Hej! Ja det är så fint med emalj. Vågen är läcker.

Kramis/Heléne

Ett Vitare Hem sa...

Här är en till som är svag för emaljsaker ;o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

hemma hos lilla mej sa...

Ja det är bara så härligt med emaljsaker.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

Jenny sa...

Hej Teres!
Vilken söt Kockumsmugg! Är oxå förtjust i deras grejer, speciellt de i gräddgult o grönt:)

Jättefin Gundavåg! Har själv en i vitt (oxå från Tradera)

Önskar dig en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Inspiration i vitt sa...

Hej Tess, jaa visst är det ändå härligt att vara en samlare, känslan av att hitta ett annorlunda fynd är så härligt. Jag gillar också emaljerade skyltar och annat, din skyllt var så fin.
Kram på dig/Ingela.

Min plats i solen sa...

Vilken läcker våg!:)Jag har aldrig sett dem i den fina färgen innan. Vilket fynd! :)

Ha det så bra!
Kram Lotta

Photo by Maria sa...

Kockumsemalj gillar jag med.. Har inte så mycket men en del finns det hemma :-)

Kram Mia

Jessica sa...

Hej, vilken fin våg!Passar ju perfekt med Kockums sakerna.
Inte konstigt att man har fullt i förrådet när man samlar på lite allt möjligt ;) men det är så svårt att göra sig av med saker.

Ha en bra dag
kram Jessica

Boviksmarinan sa...

Hej vännen..
Har du fått hem några zinklådor fr Trenscomapiet&Bloomingville? Vet att de finns i 3 str & med siffrorna 412, 267 & 354. Gör snygga!!
Hör av dig om du har några till salu??
//Kramis Linda