fredag 6 april 2012

Långfredag...

Åh det är så härligt med lite ledighet och familjetid, när alla är samlade och förhoppningsvis inte så mycket tider att passa. Man hinner spela ett spel och bara vara med barnen och även dom hinner varva ner.
På min skänk har jag pyntat om lite, mitt häxträd har över levt vintern och passar ju nu till påsken när alla påskkärringarna flyger förbi.En gammal kyckling hittade vi även i källaren från ett annat år, brukar vara dålig på att hämta upp dom stackars saker jag inhandlat förut utan det blir oftast att jag råkar köpa nya påsk saker.
Igår på skärtorsdagen hade vi riktigt april väder här i norr, precis när lillan skulle gå ut sin lilla påskrunda runt kvarteret och önska Glad Påsk. Det tok snöade och nästa stund lyste solen.Önskar alla en Glad Påsk för nu flyger vi till Blåkulla/kram Theres

4 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Kommer in en sväng för att önska dig och din familj en härlig påsk♥
vilken söt påskkärring som fastnat på bild;) här snöar det idag och ser inte så inbjudande ut att gå en promenix med hunden precis brrr!
ha det så gott.
Kram Gabriella

Unknown sa...

Hejsan!
Sånt träd har jag också men de kallade det för spökträd, kärt barn har väl många namn ;).
Vilken härligt luden höna du har och en riktigt söt liten kärring också.
Ha en fin låååång fredag, kram Ing-Britt

Photo by Maria sa...

Vad fin den vita hönan är och otroligt söt liten påskkärring med =)

Ha nu en fin långfredag..

Kram Mia

Vitspets sa...

Så fint du har pyntet ...
Kram Karina