tisdag 8 april 2008

Stolen

Hejsvejs

Just nu håller jag på att bygga bo tror jag.Jag gör om lite över allt.Hittade en gammal karmstol i källaren, där har den stått ex-antal år det försstår ni nog om ni spanar in ängeltyget på sitsen.






Här har ni det färdiga resultatet av min gammla karmstol,jag bara älskar den.Blev otroligt inspirerad av andra bloga, som hade klätt sina stolar med gammla lakan.Det syns inte så bra men det är även broderade insialer på stolen ML ,som är min mammas insialer detta lakan är gjort av min gammelmormor.


Kramis Tess








4 kommentarer:

mig & alice sa...

Ahhhhhhhhh...det är ju mina initialer juuuhhh!!! :-)

Verkligen jättefin blev den...ett riktigt lyft för den karmstolen.

Har gjort om en hel matsalsgrupp i butiken på det sättet och klätt om med gamla broderade lakan.
Ej barnvänligt, men jäsingen vad snyggt!!

Ha det så gott.
Kramisar
Melinda

Anonym sa...

Ja,du har ju gjort ett liknande fynd vad gäller stolen...det är bra att ha en källare och en massa uthus, för det är där jag gör största fynden.
Min butik ligger i Norrfjärden ca 1,5 mil norr om Piteå.
Sväng vänster där det står Norrfjärden (bensinmackarna har du passerat) kör sen ca 2km in i byn och därefter tar du vänster igen och en gång till vänster och nu är du på parkeringen utanför oss och Ica......mm

Du är hjärtligt Välkommen in, kul då kanske vi syns...du får säga vem du är för vi är 4 som jobbar där.

Kram Pernilla

ps. ska fortsätta läsa din blogg

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej

Tack för alla kommentarer det är så roligt när jag börjar få kommentare, trodde inte någon skulle hitta till min sida.

Melinda jag såg din matsalsmöbel den är ursnygg,roligt att det var dina insialer,vi heter samma i efternamn,Hi hi

Kramis Tess

Vit Spets sa...

Åååå så fiiint att klä stolen med ett gammalt lakan, speciellt ett som tillhör familjen....har lagt till dig i min länklista nu...
Ha det
//Siv