måndag 26 september 2011

Pelargoner

Hejsan.

Oops nu blev det ett längre hopp här på bloggen,mycket hemma just nu och då har den fått vila. Vi har verkligen njutigt i helgen med sol och underbart höst väder. I går fick mina pelargoner från balkonglådorna flytta in i punschverandan, just i sista sekund vill jag lova. På morgonen var det alldelens dimmigt och kallt ute. Runt noll grader och frosten hade visat sig under natten. Så nu fylls mina rum med baljor över allt med sommarens blommor som i sinom tid ska flytta ner i källaren, men jag tyckte det var lite synd att ställa bort dom redan när dom var full i knopp och allt.


Ha en bra dag.

Kram Theres

3 kommentarer:

Kallholmen sa...

Vilka underbara pelargoner, mina är så misskötta denna torra sommaren, så njut av dom så länge du kan!
Det är samma hos oss bloggar väldigt lite- pysslar och jobbar väldigt mycket!
kram caro

Unknown sa...

Verkligen fina perlagoner du har. Mina blommar också för fullt men sen jag tog in dem har bladen börjat gulna så nu åker de allt der i källaren.
Kram Ing-Britt

Lantligt i smultronbacken sa...

Mina Mårbacka pellisar får vara inne i fönstren för att blomma ett tag till. Det är som du säger, synd att ställa bort dem för vintervila redan nu när de blommar så fint.

Kram Teres