tisdag 4 september 2012

Myshelg...

I helgen smet vi iväg till stugan, för lite bärplockning och gör lite höst i stugan. Tog med några gamla skolplanscher till stugan som jag tyckte passade in där. Just denna plansch ser ut som min lilla familj(Jag på stenen,min kära man och Tilda leker med båten, storebror har just badat, ena tvillingen badar och den andra sitter på bryggan och metar).

Vädret var inte på topp, men lite mys inne funkar alltid för mig. Jag är inte den personen som blir rastlös av dåligt väder utan kan lätt kura ihop mig med en bok eller två.

Enligt tradition kommer Kapten krok till våran stugan några gånger per år, ingen har sätt han...vips så har han lämnat en skatt karta med ledtrådar och en nedgrävd skatt...

Pojkarna börjar nästan bli stora så dom lät lilla syster som tror på kapten krok leda letandet. 

Spänningen var på topp när en ledtråd var gömd i det rasade huset på stranden, här skickade hon in storebror...

Lite hjälp med att läsa skatt kartan behövdes...

En silverskatt med fredags mys hittades, till allas förtjusning.


Nu lämnar vi denna underbara ö för denna gång...och blickar framåt.

I mitt nästa liv vill jag bo vid havet...
Kraaam Theres

4 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Alltså... hur fiint är det inte med skolplanscher....
I LOVE!!!!

Vilka jättefina Bilder på barnen och regnkappan... jag är en POP-nörd, såå fiin!

Kram
Petronella

Jenny sa...

Vilken fin skolplansch,dem kan man inte ha för många av:)

Åh vad roligt med skattjakt:)
Vad söt din dotter är i sin randiga regnkappa!

Ha det bra!

Kraam Jenny

Villa Hasselbacken sa...

Ser jättefint ut och jag håller med dig, skulle också vilja bo vid havet.
Kram Lena

G:a Affären sa...

Vilket äventyr för barnen med kapten Krok, det måste vara en rolig och spännande tradition för dem. De verkar trivas tillsammans.

Ja, havet har en väldig dragningskraft.

Ha det gott!
Cia