måndag 17 september 2012

Trasig...

En underbar sen sommar helg har det varit här i norr, tyvärr lite väl många aktiviteter för barnen som satte stopp för att jag skulle få en stund i solen. Känner mig helt tom inom mig, just nu går allting sönder här hemma och speciellt sådana saker som jag älskar och som nästan är helt oersättliga. I helgen stöttes denna gamla kanna som varit min favorit sedan jag köpte den i golvet....förra veckan var det den gamla fina rörstrandsskålen som  lillan med kompis använt som vikt på en filt när dom byggde koja (och ni kan ju tänka er vad som hände), väldigt kreativa små tjejer synd bara att jag inte såg vad dom gjorde.

Min älskade lampa i sovrummet har nu mera ingen kupa, för här har min kära man lyckats slå upp armen när han klädde på sig en dag för inte så länge sedan.

Den ena gamla lampaskärmen i köket har jag tyvärr slagit sönder när jag skurade golvet...


Och sist men inte minst vardagsrums lampan fick sig en kupa mindre när lillan och min bättre hälft lekte lets dance med lyft upp i taket.JA vad säger man här behövs en super loppis för att laga alla mina trasiga saker. Sörjer mest kannan och skålen, någon som har liknande över så hör av er ingen mer än jag skulle bli super lycklig...Kraaam Theres

10 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Nä vilken otur ni haft hos er =( Hoppas du kan hitta ersättningssaker till allt..

Ha nu en fin måndag..

Kram Mia

Anonym sa...

Nämen Tesan vilket makalöst missflyt ni har haft, ni får kanske köpa en trisslott. För nångång vänder det ju sägs det:-) Kram Mia

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

oJ VA LÄDSAMT
jag ska hålla ögonen öppen om jag hittar nåon av dina förstörda lampskärmar ger jag dig en pip
ha de bra

Villa Hasselbacken sa...

Helt otroligt vilken otur ni haft men som andra har skrivit nu vänder det nog. Tråkigt med saker som nästan är oersättliga, förstår din känsla.
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken otur ni har haft, det är fina saker som gått sönder. Kannan förstår jag att du sörjer mest, den modellen ser man inte ofta.
Kramar
AnnaMaria

Handplockat sa...

VISST ÄR DET SÅ
att det är ALLTID det man tycker OM som går sönder...
SUCK...

Kramiz

Unknown sa...

Men du vilket olyckståg ni kommit på..:(. Förstår att du sörjer dina fina gamla saker och går nog åt mååånga loppisbesök för att komplettera allt.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Jenny sa...

Hej Teres,
Men ojdå vilken otur ni har med grejerna:( Hoppas du får tag på en liknande kanna o skål!

Kraam Jenny

Fröken Fräken sa...

Men så tråkigt, förstår hur det känns. Ibland känner man sig otursförföljd och allt bara går sönder..

G:a Affären sa...

Men åh, jag lider med dig....inte roligt när fina saker går i kras. Jag har en katt som förstört ganska mycket porslin. Hon kan inte låta bli att välta kannor med vätska i, oftast rullar de vidare ner på golvet och går sönder. J-la katta!

Hoppas innerligt att du kommer över liknande som gått sönder.

Kramar
Cia