onsdag 3 september 2008

Formexmässan och storstan

Äntligen var det dax för resan till Stockholm,förra torsdagen bar det av.Tog första flyget på morgonen adrenalinet pumpade för fullt.Det började att jag mötte min ena stora syster på centralen och sedan åkte vi vidare ut till älvsjö och formex.När vi kom fram blev jag inte så glad på mig själv för jag glömde kameran i väskan på centralen.Jag tvekade flera gånger om jag skulle vända och hämta den,för jag vill visa alla er som inte var där vad ni gick miste om.Direkt när vi kom in så upplyste min syrra mig om att man inte fick fotografera inne på mässan.Så tur i oturen,jag slapp ha ågren.Har däremot sätt att andra bloggare fotat i smyg och lagt ut... eller så hade dom frågat om lov?Hela torsdagen tillbringade vi på mässan och hittade mycket fina saker,i höst kommer det en liten överraskning som jag har på gång så håll ögonen öppna.Vi stupade i säng på kvällen efter 19000steg,min syster hade stegräknaren på sig.Hihi
Vaknade fredag morgon med shopping på schemat,vi startade på sergelbageriet klockan 09.00 med en juice och prinsessbakelse.Sedan styrde vi kosan mot systerlycklig.Har alltid velat besöka den butiken,men tyvärr kom vi inte närmare än till skylten.Dom öppnade nämligen 11:00.Och den tiden hade vi inte att bara stå och vänta.

Så det var bara att styra färden vidare till Koffert,och som tur var hade dom öppnat klockan 10:00.Här ser ni deras skyltfönster.Inte så bra bild men ni ser ändå så underbar butiken är.



Inne i butiken är miljön helt underbart uppbyggt.Spana in dockerna det var en hel hylla med Rubens barn.Tilda hade nog blivit galen och velat ha allihopa.Hon bor nämligen med sin som jag köpte av Melinda på Mig&Alice.

Ha en bra helg så syns vi snart.
Kramis Tess

11 kommentarer:

Hjortgården sa...

Så roligt att få vara där!
Men jag kommer igen till våren!

Spännade saker du har på gång!

Kram Maud

Solsjö - Under en vind sa...

Kul med formex, skulle gärna komma dit nån gång! Det flesta bloggare som tagit foton har frågat om lov på mässan och nästan alla utställare tycker att det är ok...

Mysiga butiker, gillar verkligen Koffert! Planerar att ta mig dit snart då vi ska till storstan....Syster lycklig är för mig en butik som jag bara handlat av på nätet, men jag hoppas att komma dit också! Har köpt en underbar soffa till dotterns rum där, då skickade de möbler men nu gör de inte det längre...
Ha en bra dag! Kram!

Anneli sa...

Hej!

Kul att du fick gå på formex...jag tror att du menade 19000 steg - det tror jag alla gånger att ni kom upp i när ni gick runt där...
Ni verkar ha varit målmedvetna när ni valde vilka butiker ni besökte...jag brukar också ta mig till mina favvon och resten struntar jag i...Årstiden missar jag nästan aldrig när jag är i stan - den butiken är helt ljuvlig!!

Ha en skön vecka, kraam

Annika sa...

Vilka vackra bilder du visar oss.... log lite när jag såg Rubens barn... har såna på jobbet... en kille o en tjej... tjejen bor hos en dam som är väldigt förtjust i henne.... de är så härliga dessa dockor.... Kram Annika

♥ Fyra årstider sa...

Vad det ser mysigt ut med en heldag i Stockholm. Ska boka en hotellnatt med mannen inför jul.
Kram Lotta

johanna sa...

Åå vilken helg ni har haft!!! Vad rolig. Syster lycklig är jättemysig...
Ha nu en riktigt bra helg
kraaaam

Hellen sa...

Hej Tess!
Så härligt du verkar ha haft det. Mysigt att åka iväg och shoppa.

Gnuggis monogram har jag köpt hos mig&alice.

Men jag har råkat ut för ett missöde....fönsterrutan har gått sönder. Nu måste jag ge mig i kast med att fixa ett nytt glas på något sätt. Så kan det gå....

Hoppas du får en skön helg!
Kramis Helen

Skomakartummen sa...

Mmmm... vad härligt att gå runt i alla affärer. Dock bor jag inte lång från stockholm men ändå hinner jag aldrig in (barnen vill man gärna lämna hemma) Tja... jag tog bilder på formex.. de är inte så hårda det är värre på andra mässor som tex smycken, då är de rädda för kopiering.
Kram Sari

Inspiration i vitt sa...

Förstår att du hade det trevligt i storstaden och formex.Dina fötter behöver nog vila efter det.
Syster lycklig har jag oxå velat till men det får bli nästa gång jag är i Stockholm.
Kram/Ingela.

Linneagården sa...

Vad mycket härligt, roligt & fint du har fått se. Kul med ännu mera inspiration!!

ha det gott /madelene

mig & alice sa...

Hahhaa, sitter här och skrattar gott nu. Jag sa just till Suusie efter två dagar på mässan att nästa år borde man ta på sig en stegräknare :-).

Ville bara tala om för dig att jag beställt hem mer av kronorna,de kommer i oktober :-).

Åhh, vad ska du nu hitta på på?? Nu blir jag jättenyfiken!!
Kraaam
på dig vännen.
Melinda