torsdag 18 september 2008

Tildas rum och tradera fynd

I veckan råder det total kaos hemma hos oss,vi målar om köket eller rättare sagt jag.Försöker även göra något på våran punschveranda,men ibland blir allt bara fel.Även min Hemlighet som kommer i början av Oktober kan jag avslöja,tar oerhörd tid av mig.Förra veckan började jag även jobba lite efter mamma ledighet.Nog om detta.Tilda har fått sitt namn ovan för sin säng,köpte dessa underbara bokstäver på Koffert när jag var i Stockholm.Kollar ni nära kan ni även se att dom är prickiga,älskar bara prickar.
Det har även flyttat in en till kompis i hennes rum,en Ikea mus.Grodan fick hon i somras när vi var i stugan,visst är dom underbara.
Har även i veckan varit ute på tradera och fyndat lite.Nedan ser ni en lavendel påse som man hänger kläder i.Helt underbar,den är gjord av Agneta.Hon har tyvärr ingen blogg men visar sig lite här och där,bland annat har hon sytt en lavendelpåse till Anette på lantlif bloggen.

Känner ni igen denna lavendelpåse,jo det är en likadan som lantlivs Anette fick.Hittade även denna på tradera och blev lycklige ägare.Nedan ser ni min lavendelgalge eller påse.Tildas dopklänning hängde jag i den.
Ha en mysig helg,här pysslar jag och målar visar snart vad jag hittat på.
Kramis Tess

6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen kolla !! Nu har vi samma påse du och jag..hon är för otrolig på att brodera och sy fina saker...
Min kanin som jag har sytt nya kläder åt , den var en pojke från början..det spelade ingen roll dom ser likadana ut alla och jag skulle ju ändå sy nytt...
Kram Anette

Vit Spets sa...

Halloj Tess!
Lyllos dig som har kvar din mammas skridskor. Så fint Tilda har i sitt rum. Nalkas det något reportage hemma hos dig eller???
Ha en underbar helg!
Kramis
//Siv

Anneli sa...

Go´ morron!!
Vad fint hon har det, din Tilda!
Jag förstår din frustation att det kanske inte blir så mycket gjort som man skulle önska...jag har heller inte kommit underfund med hur man förlänger dygnet...;)
-Undrar vad det är för hemlighet som du går och skruvar på...hmmm

Ha en skön helg, kram

My Lovely Home sa...

Hej förlåt om jag kanske var borta förlänge, visste inte att det var någon som saknade lilla mig=) ja det är ju inte svårt att lista ut din hemlighet=) Trevlig helg! Kram Johanna

Glitter och Marsipan sa...

Verkligen fint du har gjort i Tildas rum.Dom prickiga bokstäverna var läckra.
Har också precis börjat jobba efter barnledigheten,vad lite tid man får helt plötsligt.
trevlig helg
kram anette

♥ Fyra årstider sa...

Vad gulligt ♥ ni har det i Tildas rum.