fredag 12 september 2008

Pyssel och pynt

I veckan har jag haft mindre tid än vanligt att pyssla,och tyvärr då kommer jag ofta på alla demöjliga saker att pyssla med.Hittade i uthuset min kära Morfars låda som inte fyllde någon funktion utan stod bara på en hylla.Den målades vit förstås,visste inte riktigt vad den skulle användas till men genast börjar huvudet att jobba.Det slutade med en liten låda för olika småsaker.Även min underbara monogram mugg passade in

I dag kom det ett paket med posten,speciellt för mig hihi.När jag öppnade kartongen så var det två blompinnar som jag beställde för en tid sedan.Spana in det underbara paketet,jag känner verkligen utvald.Givetvis kunde jag inte låta bli en blompinne med God Jul.
Den andra skylten talar för sig själv.

Ha en riktigt hel mysig helg framför er.
Kramis Tess

12 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Vilken söt liten låda du gjort.Har funderat på att göra nåt liknande
av en kökslåda.Så snyggt..
Läckra blompinnar,så enkla och snygga.
Paket på posten det piggar ju verkligen upp.
Må så gott i helgen.
kram Anette

Gårdsromantik sa...

Härligt med pyssel - hinner inte just nu men snart.
Din bricka blev så fin.

Kram Maud

♥ Fyra årstider sa...

De där blompinnarna är underbara....fint paket också.
Kram Lotta

Vit Spets sa...

Älskar när paket ligger i postlådan, speciellt sådana vackra som dina blompinnar :) jag längtar själv så in i bombens efter allt julpyssel...just nu lagras det en hel del i "minnet" huvudet!
Kramis
//Siv

In my house sa...

Ojdå, här har vi en pysslig tjej!!! Kul att du tittade in till mig, man hittar nya hela tiden, finns ju otroligt många som bloggar =)
- Fint ni har de,,, välkommen tillbaka kram josse

Annika sa...

Snyggt snyggt med lill alåda där... fylld av vackra saker... o paketet var ju ljuvligt... vad kul.... Kram Annika

Hellen sa...

Men så fint du gjort med en låda.
Bra idé den norpar jag :) Har några lådor i källaren från en gammal byrå.

Blompinnarna var också fina.
Jag har verkligen haft noll pyssel energi på sistonde så jag behövde verkligen en dos inspiration Tack!

Hoppas du får en bra vecka!
Kramis Helen

Hjärtats saga sa...

Hej Tess!
Tyvärr så beställde vi inte någon tunika med äpplen (vet inte heller om de fanns kvar). Vi hade en sådan tur att vi hann få 8 gråa och grårosa innan de tog slut på mässan i Danmark. Vi har bara en kvar i grårosa i storlek XL. Jag är ledsen.
Ha det så bra och många hälsningar Kerstin

Färjtorp sa...

Men åh vad mycket fint du har gjort! Älskar pyssel, kul med nya idéer, din godjul skylt var jättesöt.

Kram Johanna

Galleri Hönshuset sa...

Hej, härligt pyssel....Jag har en utmaning till dig på min blogg, kika in vetja ;) Kram Pirre

Mjuka sa...

Åh va fint!!! Älskar att få paket på posten!! Det piggar upp!
kramkram M

Tiol sa...

Hej!
Vilken söt sida du har, och jag älskar dessa vackra söta zinkhus. Vart har du köpt dem, vad kostar dessa olika storlekar? Jag har lite svårt att ta mej utanför hemmet, sitter i rullstol, därför vore det toppen om det fanns en nätbutik som säljer husen? Var har du köpt dina, vill du berätta?
Vackra gamla trådrullar är så fina, du tycks verkligen ha en pysselådra i blodet. Säljer du trådrullar????
kram........TINA